تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
3
رئیس شورای شهر اهواز :

بومی بودن برای انتخاب شهردار شرط نیست/رضا امینی روحیه جهادی دارد

  • کد خبر : 2401
  • 08 شهریور 1400 - 21:04
بومی بودن برای انتخاب شهردار شرط نیست/رضا امینی روحیه جهادی دارد
امید جنوب-رئیس شورای شهر اهواز:بومی بودن برای انتخاب شهردار شرط نیست


به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، به نقل از روزنامه نسیم خوزستان، سیاوش محودی در ششمین جلسه شورای اسلامی شهر که امروز برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به کار جهادی دولت جدید، خوزستان به ویژه اهواز نباید فرصت را از دست بدهد و باید با حفظ وحدت برای تعالی کلان شهر اهواز تلاش کنیم.


وی با اشاره به انتخاب شهردار گفت: شورای اسلامی موظف است طی یک ماه، با توجه به شرایط و ضوابط آئین نامه، شهردار انتخاب کند. در این آئین نامه شرایط متفاوتی نسبت به قبل از جمله دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط و  داشتن ۹ سال سابقه ارشدیت، ابلاغ شده بود.


رئیس شورای شهر اهواز توضیح داد: برای انتخاب شهردار در چندین جلسه آسیب شناسی، شاخص ها و معیارها مشخص شد و در پی آن فراخوان دادیم که نخبگان استانی و خارج استانی را معرفی کنند. افراد معرفی شده ارزیابی شدند و  ۴۰ گزینه مطرح شدند و از میان آنان با توجه به شرایط احراز با ۱۵ نفر وارد مذاکره شدیم و سپس با ۵ نفر به توافق رسیدیم که برنامه های متناسب با چالش های اهواز ارائه دهند.


وی تصریح کرد: ۲ نفر به دلیل مسائل شخصی انصراف دادند و از بین ۳ نفر باقی مانده براساس تطبیق ملاک ها بررسی شدند و در مجموع به یک گزینه رسیدیم و رضا امینی با ۱۳ رای موافق به عنوان شهردار انتخاب شد.


وی در پایان با بیان اینکه بومی و غیر بومی بودن شرط نیست، گفت: رضا امینی دارای روحیه جهادی و پای کار است و برنامه هایی متناسب با مشکلات خوزستان را ارائه داد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2401

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.