تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
7
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان مطرح کرد:

بهره‌مندی روستاهای پیرامون نیشکر از رونق گردشگری

  • کد خبر : 5366
  • 29 آبان 1400 - 10:08
بهره‌مندی روستاهای پیرامون نیشکر از رونق گردشگری
امید جنوب - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان اعلام کرد، خوزستان استانی با ظرفیت عظیم کشاورزی است که قابلیت تبدیل به قطب کشاورزی کشور را دارد و گردشگری نیشکر ظرفیتی فراملی است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، سید حکمت الله موسوی چهارشنبه ۲۶ آبان ماه، در اولین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان ۱۴۰۰) تأکید کرد که می‌توان با انجام کار مشترک، انواع جشنواره‌ها را در این حوزه برگزار کرد که قابلیت جذب گردشگر دارد و ظرفیت‌هاس استان را به خوبی نمایان می‌کند.
وی از جشنواره گل نرگس بهبهان، چای ترش و برداشت انگور کارون به عنوان جشنواره‌های موفق خوزستان یاد کرد و گفت که این جشنواره‌ها با همکاری و هماهنگی مجموعه‌های کشاورزی و فرمانداری‌ها برگزار شده و تأثیرات مثبتی را بر جای گذاشته‌است.
وی ماندگاری گردشگر را رمز ایجاد منافع برای جوامع محلی دانست و عنوان کرد که ظرفیت‌هایی نظیر آداب و رسوم مردم، غذاهای محلی، صنایع دستی و طبیعت‌گردی در کنار ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی، مشوق‌های خوبی برای ماندگاری گردشگران در منطقه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان به تأثیرگذاری برگزاری جشنواره‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: جشنواره‌ها فضایی برای بازاریابی و معرفی محصولات در سطح دنیاست که منفعتی بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار در عرصه جهانی را به همراه داشته‌است.
موسوی جشنواره ملی برداشت نیشکر را دارای ظرفیتی فراملی قلمداد کرد و افزود که ۱۶۵ روستای همجوار طرح‌های توسعه نیشکر از این نوع گردشگری منتفع می‌شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوزستان از ظرفیت‌های بسیار غنی در حوزه گردشگری و طبیعت‌گردی برخوردار است و این صنعت می‌تواند به تقویت اقتصاد خانوارها به خصوص در مناطق روستایی کمک بسیار زیادی کند.
موسوی گفت: خوزستان استانی با سه اثر ثبت شده جهانی است که امسال با ثبت جهانی راه‌آهن شمال به جنوب به چهار اثر جهانی افزایش خواهد یافت و این ظرفیتی ویژه برای استان است.

رونق گردشگری آبی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از رونق گردشگری آبی خبر داد و افزود که در قالب تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نیرو و استانداری خوزستان، به دنبال توسعه گردشگری پایدار هستیم.
نخستین جشنواره ملی برداشت نیشکر با محوریت گردشگری کشاورزی و با هدف توانمندسازی جوامع پیرامون این صنعت چهارشنبه ۲۶ آبان ماه آغاز و روزها ۲۷ و ۲۸ آبان نیز در شرکت حکیم فارابی ادامه می‌یابد.
تور عکاسی، تور نقاشی، تور دوچرخه سواری، جشنواره شهد رسانه، نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری و صنایع دستی مناطق پیرامونی طرح‌های توسعه نیشکر، نمایشگاه عکس برداشت نیشکر و غرفه محصولات متنوع نیشکر از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5366

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.