تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
8
داریوش کریم پور معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت

برگزاری دوره های آموزشی ابزار ارتقاء سطح کیفی هر سازمانی است

  • کد خبر : 2624
  • 15 شهریور 1400 - 10:10
برگزاری دوره های آموزشی ابزار ارتقاء سطح کیفی هر سازمانی است
امید جنوب - داریوش کریم پور معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت : برگزاری دوره های آموزشی ابزار ارتقاء سطح کیفی هر سازمانی است

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان خوزستان ؛ دوره آموزشی مدیریت تعارض برای مدیران تامین اجتماعی استان خوزستان بصورت مجازی برگزار شد . داریوش کریم پور معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل تامین اجتماعی استان خوزستان در خصوص برگزاری این دوره گفت :  بروز اختلافات و تعارض بین افراد امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است زیرا انسان ها هم از لحاظ ذاتی و هم از نظر آنچه در طول رشد می آموزند با هم فرق دارند . بنابراین در بسیاری از زمینه ها مثل علایق، سلیقه ها، ارزش ها،تمایلات و بینش و شناختی که در طول عمر خود کسب کرده اند با هم فرق دارند پس به جای از بین بردن تعارض که کاری غیر ممکن است، بهتر است آن را مدیریت کنیم . به این معنی که بتوانیم با استفاده از روش های خلاق از این تعارض ها را برای بهبود تصمیم گیری ها و ایجاد تغییرات مثبت در سازمان استفاده کنیم . به طوری که افکار و نظریات جدید مطرح و مورد استقبال قرار گیرند، رضایت شغلی را افزایش یابد و نهایتاً موجب افزایش خلاقیت و نوآوری در سازمان شود .بنابراین مدیریت سازمان، باید اولاً نسبت به تعارضهای موجود در سازمان حساس باشد و همیشه سطح بهینه ای از آن را مدنظر داشته باشد، ثانیاً سعی کند تا این تعارضها را بر روی اهداف، متمرکز سازد .برخی از مدیران از روی ناتوانی در درک این مطلب، سعی مینمایند با توسل به شیوههای قهرآمیز، تضاد و اختلاف نظرها را در سازمانهای خود سرکوب کنند .درحالیکه تحقیقات نشان داده است سازمانهایی که در آنها تضاد کم تری وجود دارد، عموماً در محیطهای رقابتی با شکست روبرو میشوند؛ چرا که اعضای چنین سازمانهایی آنقدر همسان هستند که برای سازگاری یا تطبیق خود با شرایط محیطی، آمادگی کمی دارند و یا چنان از وضع موجود راضی هستند که تصور می کنند نیازی به بهبود وضع موجود ندارند .
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت در انتها افزود : برگزاری دوره های آموزشی ، ابزار ارتقاء سطح کیفی هر سازمانی است به همین منظور جهت ارتقاء سطح دانش و توانمند سازی مدیران ،  اداره منابع انسانی اقدام به طراحی و پیاده سازی دوره های مدیریتی نموده است که مدیریت تعارض یکی از آنهاست .

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2624

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.