تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
6
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت:

برق دار شدن بخش بخار نیروگاه غرب کارون غرب

  • کد خبر : 12179
  • 11 تیر 1401 - 13:08
برق دار شدن بخش بخار نیروگاه غرب کارون غرب
امید جنوب - مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: بخش بخار نیروگاه غرب کارون به شبکه سراسری برق کشور از طریق استان خوزستان وصل شد.

ابوذر شریفی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی اختصاصی غرب کارون با اتمام عملیات اجرایی واحد بخار و راه اندازی آن به ظرفیت تولید نهایی رسیده است و روز سه شنبه هفتم تیرماه، با انجام عملیات سنکرون واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اختصاصی غرب کارون با شبکه سراسری، این نیروگاه که تولید برق آن به صورت کامل به شرکت ملی نفت ایران تعلق دارد به ظرفیت تولید نهایی ۴۹۶ مگاوات نامی رسید.

شریفی می گوید: عملیات اجرایی این نیروگاه، با هدف تامین برق پایدار و اختصاصی میادین غرب کارون، تحت یک قرارداد تبدیل انرژی (ECA) به صورت خرید تضمینی مابین شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت مپنا امضا گردید و دو واحد گازی آن با ظرفیت تولید نامی ۳۳۰ مگاوات در اسفندماه ۱۳۹۸ به تولید تجاری رسید.

این نیروگاه در کلاس E از دو واحد گازی و یک واحد بخاری به صورت سیکل ترکیبی تشکیل گردیده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: با توجه به مشکلات اخیر تولید برق در نیروگاه های برق – آبی و حرارتی و کمبود زیرساختهای لازم، این قرارداد نقش مهمی در تولید مستمر از میادین غرب کارون و همچنین کاهش بار شبکه سراسری و استان خوزستان و کاهش استفاده از سوخت جایگزین (گازوئیل) و همچنین کاهش آلودگی هوای ناشی از سوزاندن گازهای ترش در جهت تولید برق در واحد های فرآورشی ایفا نموده است.

مجری طرح نیروگاه غرب کارون و تاسیسات جانبی گفت: در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت و شرکت مهندسی و توسعه نفت در منطقه غرب کارون، با توجه به کمبود برق در ماه های پیک مصرف(خرداد تا شهریور) ، حدود ۴۲۰ مگاوات از برق این نیروگاه را پس از راه اندازی کامل واحد بخار به شبکه سراسری تزریق می کند و همین امر کمک شایانی به رفع مشکلات کمبود برق در کشور و خصوصاً استان خوزستان می نماید.

نیما ربیعی می گوید:همچنین استفاده از توربین ها و سیستم کنترل بومی از دستاوردهای مهم این پروژه برای کشور می باشد.

لازم به ذکر است، زیرساختهای لازم از جمله تامین گاز و آب مورد نیاز این نیروگاه، همچنین خطوط انتقال برق تولیدی آن به طول تقریبی ۵۰۰ کیلومتر و پستهای لازم جهت تغییر سطح ولتاژ در محل میادین نفتی توسط شرکت مهندسی و توسعه نفت با پیشرفت ۸۶ درصدی در حال انجام است.

این شرکت برق رسانی به میادین مشترک یادآوران، آزادگان شمالی، یاران و بخش شمالی آزادگان جنوبی را به پایان رسانده و هم اکنون در حال اجرای پروژه های جدید برای برق رسانی به میادین سپهر،جفیر، سهراب و دزفول شمالی می باشد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=12179

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.