تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7

بررسی وضعیت شبکه برق خوزستان برای گذر از تابستان ۱۴۰۱ در نشست شورای پایایی با حضور استاندار

  • کد خبر : 9883
  • 20 فروردین 1401 - 9:27
بررسی وضعیت شبکه برق خوزستان برای گذر از تابستان ۱۴۰۱ در نشست شورای پایایی با حضور استاندار
امید جنوب - اولین جلسه شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان با موضوع گذر از تابستان ۱۴۰۱ با حضور استاندار خوزستان و مدیران صنعت برق استان برگزار و تصمیم‌هایی در این زمینه اتخاذ شد.

به گزارش امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، در این جلسه که با حضور صادق خلیلیان استاندار خوزستان، محمود دشت‌بزرگ رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان، مدیران عامل شرکت‌های توزیع و شرکت‌های بزرگ صنعتی در استانداری خوزستان برگزار شد، آخرین وضعیت شبکه برق استان و راهکارهای عبور موفقیت آمیز از تابستان ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس گزارش سازمان هواشناسی در این نشست بارش‌ها در حوزه آبریز خوزستان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته و بر اساس گزارش سازمان آب و برق خوزستان حجم ذخایر مفید سدهای نیروگاه‌های برق آبی ۳۴ درصد است که نسبت به ۴۲ درصد سال گذشته که سالی بحرانی بوده است، کاهش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.
در ادامه این نشست محمود دشت‌بزرگ رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان، گزارش کاملی از وضعیت شبکه برق استان تشریح و راهکارهای عبور از پیک بار ۱۴۰۱ را ارائه کرد.
بر اساس گزارش‌های ارائه شده در این نشست مقرر شد، دستورالعمل‌ها و الزامات لازم به دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و شرکت‌های تابعه در خصوص مدیریت مصرف و کاهش مصرف آنها ارائه و ملزم به کاهش ۵۰ درصدی مصرف در ساعت اداری و کاهش ۹۰ درصدی مصرف برق بعد از ساعت اداری شوند.
همچنین مقرر شد که شرکت‌های بزرگ صنعتی همکاری نزدیکی به دیسپاچینگ جنوب غرب جهت مدیریت بار شبکه داشته باشند و از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما خواسته شد که با پخش برنامه‌های مدیریت مصرف، مشترکین را به بهینه مصرف کردن برق دعوت کنند.
محمود دشت‌بزرگ رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان، نیز از مشترکین صنعتی، ادارات و مردم خواست که نهایت همکاری را در مدیریت مصرف با صنعت برق استان داشته باشند و از هم اکنون مصرف برق را مدیریت کنند.
به گفته دشت‌بزرگ اگر مصرف برق در روزهای ابتدایی سال و گرما، افزایش چشمگیری داشته باشد باعث می‌شود از ذخایر آبی نیروگاه‌های برق‌آبی که حداقلی است برای تولید برق استفاده شود و این اقدام باعث کاهش ذخایر آبی و محدودیت تولید برق در تابستان خواهد شد.
در این نشست همچنین مقرر شد که جلسات شورای پایایی شبکه برق خوزستان بطور مرتب با حضور بالاترین مقام‌های استان برگزار شود تا متناسب با وضعیت شبکه تصمیم‌های لازم اتخاذ و به اطلاع مردم برسد.
کاهش ساعت اداری برای مدیریت مصرف از جمله موضوعاتی است که در نشست‌های بعدی این شورا بررسی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9883

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.