تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7
دادستان عمومی و انقلاب اهواز:

برخورد با دارندگان سلاح غیر مجاز در خوزستان قاطعانه است

  • کد خبر : 10398
  • 04 اردیبهشت 1401 - 11:50
برخورد با دارندگان سلاح غیر مجاز در خوزستان قاطعانه است
امیدجنوب- دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با بیان اینکه هرگونه استفاده غیرمجاز از سلاح و نگهداری آن بین ۲ تا ۱۰ سال حبس درپی دارد گفت: برخورد دادگستری با دارندگان سلاح غیر مجاز در خوزستان قاطعانه است و در این زمینه مماشاتی با متخلفان نمی‌ شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب،صادق جعفری چگنی شامگاه شنبه در گفت‌وگو با سیمای خوزستان با اشاره دستگیری ۵۰ نفر از دارندگان سلاح که در ۷۲ ساعت گذشته دستگیر شدند افزود: این افراد در مراسم جشن، عزا و درگیری‌های مختلف از سلاح استفاده می کردند.

وی ادامه‌داد: افراد دستگیر شده از نقاط مختلف استان خوزستان هستند که رفتار نادرست، خلاف قانون و مجرمانه آنها زمینه ایجاد نگرانی و نارضایتی عامه مردم را به وجود آورده بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با بیان اینکه افراد یاد شده توسط عوامل فرماندهی انتظامی استان جلب، دستگیر و روانه زندان شدند گفت: تعدادی از سلاح هایی که این افراد در موارد مختلف از آنها استفاده کرده بودند نیز ضبط شد.

جعفری چگنی خاطر نشان‌کرد: مجازات استفاده از سلاح و دارندگان سلاح اعم از کسانی که اقدام به قدرت نمایی، اخلال در نظم عمومی و جرج در درگیری ها کنند، بین ۲ تا ۱۰ سال حبس است تاکیدکرد: دارندگان سلاح های مجاز نیز توجه داشته باشند در صورت هرگونه استفاده غیرمجاز از آن، علاوه بر مجازات حبس، مجوز آنها باطل و سلاح به نفع دولت ضبط خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز با بیان اینکه اولویت اصلی دادگستری استان و مجموعه شورای تامین مقابله و برخورد جدی و قاطع با هرگونه اقدام ناامن کننده است گفت: در این زمینه به هرنحو ممکن، برخورد قاطع، سریع و بدون مماشات در دستور کار قرار گرفته است.

قدردانی دادستان مرکز خوزستان از مشارکت کنندگان در پویش “نه به استفاده از سلاح در مراسم ها”جعفری چگنی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از سلاح در مراسم جشن و عزا را یک فرهنگ اشتباه عنوان کرد و گفت: با همکاری بزرگان و معتمدان محلی در استان، پویش “نه به استفاده از سلاح در مراسم ها” راه اندازی شده و با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی فرهنگسازی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم را با اهمیت عنوان‌کرد و گفت: انتظار می رود که با استقبال بیشتر از این پویش، شاهد کاهش استفاده از سلاح در مراسمات استان باشیم.

جعفری چگنی تصریح‌‍ کرد: علاوه بر برنامه ریزی صورت گرفته با همکاری شورای تامین استان به منظور برخورد قاطع با متخلفان استفاده از سلاح گرم، فعالیت های فرهنگی و پیشگیرانه از وقوع جرم نیز همواره مورد توجه دادستانی است.پیش از این، دادگستری خوزستان طی فراخوان های مختلف، از دارندگان سلاح های غیرمجاز خواسته بود سلاح‌های خود را به نیروی انتظامی تحویل دهند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.