تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7
شهردار اهواز:

برای در ریل قرار گرفتن مدیریت شهری به کمکهای دولت نیازمندیم

  • کد خبر : 4793
  • 10 آبان 1400 - 9:35
برای در ریل قرار گرفتن مدیریت شهری به کمکهای دولت نیازمندیم
امید جنوب - شهردار اهواز در جلسه ای با حضور رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس گفت: رای به اتمام رساندن پروژه‌های عمرانی و رفع محرومیت نقاط محروم و سکونتگاه‌های غیررسمی باید توسط دولت کمک شود و برای در ریل قرار گرفتن مدیریت شهری و توانا شدن آن به کمکهای دولت نیازمندیم

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از پرتال اطلاع رسانی شهرداری اهواز، رضا امینی شهردار اهواز امروز یکشنبه نهم آبان‌ماه در جلسه‌ای که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیرعامل آبفا کشور، رئیس و اعضای شورای شهر اهواز، فرماندار و مدیرعامل آبفا استان و رییس مدیریت بحران خوزستان بعد از بازدید از پروژه‌های آب‌های سطحی، طرح جامع فاضلاب و بافت فرسوده، محروم و حاشیه اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌ها بیش از ۳۰۰ خدمت را به شهروندان ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه اهواز سومین کلانشهر کشور از نظر وسعت و هشتیمن شهر به لحاظ جمعیت است، افزود: اهواز با دارا بودن سکونتگاه‌های غیر رسمی زیادی مانند دیگر کلانشهرهای کشور نیست و فقر و بی عدالتی مردم را رنج می‌دهد. پروژه قطار شهری بسیاری از شهرهای کشور با اهواز کلید خورد ولی اهواز هنوز نتوانسته آن را به پایان برساند و با گذشت زمان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن بیشتر می‌شود.

شهردار اهواز گفت: بیش از ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های آب‌های سطحی مورد نیاز است و ناچاریم فعلا در پروژه مشترک با طرح جامع فاضلاب کارها را پیش ببربم و در آینده این اعداد نیز بالاتر می‌رود.

وی یکی از مشکلات شهرداری را نیروهای انسانی مازاد دانست و ادامه داد: در طول سالیان نیروهای مازاد توسط پیمانکاران به مجموعه شهرداری اضافه شد و بیشتر درآمد شهرداری صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

امینی بر آموزش شهروندی و آموزش وظایف مردم به عنوان شهروند تاکید کرد و گفت: آموزش شهروندی و فرهنگی یکی از موضوعاتی است که در محلات باید به مردم آموزش داده شود که مدتی است این مسئله مغفول مانده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بدهی‌های شهرداری ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که باعث شده پیمانکاران شهرداری را تهدید کنند.

شهردار اهواز سرقت تجهیزات و امکانات شهرداری را یکی از مشکلات دیگر دانست و بر کمک‌های دولت برای در ریل قرار گرفتن مدیریت شهری و توانا شدن آن تاکید و اضافه کرد: برای به اتمام رساندن پروژه‌های عمرانی و رفع محرومیت نقاط محروم و سکونتگاه‌های غیررسمی باید توسط دولت کمک شود.

وی بیان کرد: اعتبارات برای اجرای طرح‌های فاضلاب و دفع آب‌های سطحی و رفع محرومیت می‌تواند از طریق حق آلایندگی و اعتبارات دولت و درآمدهای ناپایدار تامین شود که امیدواریم در ادامه در جلسه‌ای که هفته آینده در مجلس و کمیسیون عمران با حضور وزیر نفت، وزیر نیرو و وزیر کشور برگزار می‌شود اعتبارات لازم برای پروژه‌های مذکور تخصیص شود.

وی در پایان بر تخصیص اعتبارات لازم در سال جاری و آینده برای رفع محرومیت در برخی مناطق اهواز تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4793

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.