تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5

بخش بستری بیماران کرونایی در بیمارستان اروندکنار راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 2588
  • 14 شهریور 1400 - 10:49
بخش بستری بیماران کرونایی در بیمارستان اروندکنار راه‌اندازی شد
امید جنوب - سرپرست بیمارستان حضرت زینب(س) اروندکنار گفت: امکان بستری موقت و تزریق رمدسیویر به بیماران کرونایی به منظور جلوگیری از مراجعه بیماران بخش اروندکنار به آبادان در این بیمارستان فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، دکتر ضیاء عبیداوی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:۱۹ تخت بستری موقت با ظرفیت بستری روزانه ۶۰ تا ۹۰ بیمار در بخش داخلی این بیمارستان راه اندازی شده است.

وی افزود: راه‌اندازی بخش بستری موقت در بیمارستان حضرت زینب (س) اروندکنار علاوه بر کاهش بار مراجعه بیماران به بیمارستان‌های شهر آبادان ، از انتشار بیشتر ویروس کرونا در منطقه جلوگیری می کند.

عبیداوی گفت:تزریق آمپول رمدسیویر و بستری بیماران زیر نظر پزشک متخصص بیماریهای عفونی و داخلی و پزشک متخصص طب اوژانس انجام می شود.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در کنار واکسیناسیون را از عوامل موثر در کنترل بیماری کووید ۱۹ دانست و افزود:شهروندان با رعایت نکات بهداشتی مدافعان سلامت را در مسیر مقابله با کرونا همراهی کنند.

سرپرست بیمارستان حضرت زینب(س) اروندکنار اظهار داشت:در حال پیگیری از طریق دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای فعال کردن زایشگاه و اتاق عمل این بیمارستان هستیم.

بیمارستان حضرت زینب(س) اروندکنار از جمله بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان می باشد که در شهریور ماه ۱۳۹۶ مورد بهره برداری قرار گرفت.

 این مرکز درمانی با ۳۲ تخت مصوب ۲۱ تخت فعال دارد و دارای بخش های اوژانس، دیالیز، داخلی، رادیولوژی و آزمایشگاه است.

بیمارستان حضرت زینب (س)  اروندکنار در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر آبادان قرار داشته و جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر را زیر پوشش خدمات درمانی خود دارد.

شهرستان‌های شادگان، خرمشهر و آبادان در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.