تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
2
فرماندار شادگان:

با ایجاد ظرفیت‌ها، بندر شادگان رونق بیشتری می‌گیرد

  • کد خبر : 8617
  • 30 بهمن 1400 - 11:55
با ایجاد ظرفیت‌ها، بندر شادگان رونق بیشتری می‌گیرد
امید جنوب- فرماندار شادگان با اشاره به اینکه صادرات و واردات در بندر فعال است، گفت: در حوزه صادرات و واردات مستمر در حال فعالیت هستیم. در زمینه واردات بار پارچه رسیده است و یکسری وسایل الکتریکی نیز در حال وارد شدن به بندر است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، امید صبری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت بندر تجاری شادگان اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا که در کشور حاکم بود، بندر شادگان برای مدتی دچار رکود شده بود و علاوه بر این، یکسری عدم هماهنگی‌هایی در بندر وجود داشت که بعد از برگزاری چندین جلسه و با پیگیری‌های استاندار، نماینده مجلس، اعضای شورای تأمین استان و شهرستان، این مشکلات پیگیری و حل شد.

وی افزود: امسال چند اتفاق مهم در بندر شادگان رخ داد که این بندر را متحول کرد و بندر را رو به رونق برد که یکی از اتفاق‌های پیش آمده اخذ مجوز واردات پارچه در بندر است که این نوع مجوز را تنها چهار یا پنج بندر در کشور دارند.

فرماندار شادگان با اشاره به کالاهای همراه ملوان بندر شادگان، از صدور یکسری مصوبات کشوری و به تبع آن دستورات استانی برای این کالاها خبرداد و گفت: این موضوع در جلسه شورای تامین شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت نیز تصمیم گرفته شد که از این موضوع، طبق قانون و مقررات موجود کشور، بهره‌برداری کنیم. در این زمینه نشستی را با تجار کالاهای همراه ملوان برگزار و امنیت فعالیت اقتصادی آن‌ها را تضمین کردیم تا آن‌ها بتوانند با اطمینان خاطر کالاهای همراه ملوان خود را از طریق این بندر وارد کشور کنند.

صبری‌پور ادامه داد: ما در روزهای گذشته شاهد سه اتفاق مثبت و مهم در بندر شادگان بودیم که شامل صادرات، واردات و ترانزیت کالا می‌شود و ما در یک روز هم صادرات، هم واردات و هم ترانزیت کالا را در این بندر انجام دادیم. در این زمینه احشام، از کشور ترکیه از طریق بندر شادگان وارد ایران و از بندر نیز به کشورهای عربی صادر شدند؛ این یکی از بهترین اتفاقاتی است که ما شاهد آن بودیم.

وی درباره زیرساخت‌های بندر تجاری شادگان بیان کرد: در حوزه زیرساخت‌های بندری نیز فعالیت‌هایی انجام شده است. قبلا برق بندر توسط ژنراتورهای بزرگ تامین می‌شد که در حال حاضر پروژه برق رسانی به ارزش ۲۵ میلیارد تومان توسط سازمان بنادر و کشتیرانی در حال اجرا است و فیبر نوری نیز با اعتبار بیش از سه میلیارد تومان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که فقط اتصال آن باقی مانده است.

فرماندار شادگان با اشاره به توسعه اسکله این بندر گفت: بحث افزایش مقدار انبارها در بندر از موضوعات مهمی است که در حال بررسی آن هستیم. ظرفیت بندر تجاری شادگان با توجه به شرایط فیزیکی و محل استقرار آن منحصر به فرد است و ارتفاع آب در این بندر در شرایط جزر حداقل ۴.۵ متر و در شرایط مد ۱۱ متر است؛ نزدیکی بندر شادگان به کشورهای حوزه خلیج فارس از دیگر مزیت‌های این بندر محسوب می‌شود.

صبری‌پور درباره نقش بندر در توسعه شهرستان شادگان گفت: افزایش مراودات تجاری در بندر به واسطه حضور تجار که یکی از الزامات حضور آن‌ها ایجاد دفاتر تجاری در خود شهرستان است، تاثیراتی در توسعه شهرستان خواهد داشت. همچنین فعالیت‌هایی که به واسطه رسوب و عرضه کالاهای همراه ملوان در شهر شادگان انجام می‌شود می‌تواند نقش بسزایی در ترددها به شهرستان، پویایی شهرستان و افزایش ظرفیت‌های اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات این بندر تصریح کرد: در احداث یکسری زیرساخت‌هایی در حوزه شهر جهت ایجاد ظرفیت‌های دادوستدی، هنوز این باور بین مردم ایجاد نشده است تا به واسطه این باورها، بتوانند فضاهایی را ایجاد و بخشی از کالاهای همراه ملوان را از تجار دریافت و عرضه کنند.

صبری‌پور با اشاره به اینکه صادرات و واردات در بندر فعال است، ادامه داد: در حوزه صادرات و واردات مستمر در حال فعالیت هستیم. در زمینه واردات، بار پارچه رسیده است و یکسری وسایل الکتریکی نیز در حال وارد شدن به بندر است.

فرماندار شادگان اظهار کرد: با ایجاد ظرفیت‌ها، بندر تجاری شادگان روز به روز رونق بیشتری خواهد گرفت و نقش بسزایی را در بحث اشتغال و رونق اقتصادی در کشور، استان و شهرستان شادگان خواهد داشت.

وی گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه بندر فراهم شده است و هم بنده و دیگر مسئولین برای افزایش ظرفیت‌های بندر، واردات و صادرات برنامه‌هایی در نظر داریم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.