تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
2
رئیس شورای شهر در خصوص عدم جمع آوری صحیح زباله در منطقه۳:

با افرادی که بهداشت و سلامت شهر را به خطر می اندازند، برخورد می کنیم

  • کد خبر : 11657
  • 27 خرداد 1401 - 19:34
با افرادی که بهداشت و سلامت شهر را به خطر می اندازند، برخورد می کنیم
امید جنوب - محمودی عنوان کرد: شهرداری و شورای شهر حافظ و حامی منافع کارگران خواهد بود، اما در مقابل افراد سودجو که بهداشت و سلامت شهر را به خطر می اندازند ایستادگی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز سیاوش محمودی رئیس شورای شهر در خصوص عدم جمع آوری صحیح زباله در منطقه ۳ شهرداری اهواز اظهار کرد: از بدو شروع کار شورای شهر و روی کار آمدن شهردار جدید، وعده پرداخت حق و حقوق کارگران به صورت کامل و زودتر از سایرکارکنان شهرداری داده شد و تا به امروز نیز به آن عمل شده و در آینده نیز همینگونه خواهد بود.

محمودی عنوان کرد: شهرداری و شورای شهر حافظ و حامی منافع کارگران خواهد بود، اما در مقابل افراد سودجو که بهداشت و سلامت شهر را به خطر می اندازند ایستادگی خواهد کرد.

وی افزود: طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان شهرداری در گذشته برای کارگران رفت و روب اجرا نمی شد اما در دوره جدید هم طبقه بندی مشاغل سال های گذشته به آن ها پرداخت شد که میزان آن نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان بود و هم در قرارداد جدید آنها طبقه بندی مشاغل اعمال خواهد شد، با اجرای این طرح و افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در حال حاضر متوسط حقوق کارگران رفت و روب بین ۹ تا یازده و نیم میلیون تومان است و دلیل تفاوت هم به شیفت کاری، تاهل کارگران و تعداد فرزاندان آنها برمی گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز توضیح داد: در همه مناطق شهرداری حقوق کارگران با افزایش جدید پرداخت و موجب رضایت آنها شده است، با این حال در برخی مواقع ممکن است اشتباهی صورت گرفته باشد و حقوق یک الی چند نفر کمتر از میزان واقعی پرداخت شده که طبق پیگیری های صورت گرفته حقوق آنها اصلاح و مابه التفاوت نیز به آنها پرداخت می شود اما در منطقه ۳ به دلیل سواستفاده و تحریک برخی افراد که لیدرهای خودخوانده کارگران هستند، رفت و روب در این منطقه به خوبی انجام نمی شود.

وی تصریح کرد: دلیل اعتراض آنها به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل است و خواهان این امر هستند که حقوقی که کارگران شیفت شب می گیرند و یا اگر منطقه ای بیش از آنها حقوق می دهد، با آنها برابر باشد در حالی که این امر خلاف قانون کار و طرح طبقه بندی مشاغل است.

محمودی اضافه کرد: شورای شهر و شهرداری اهواز حامی منافع کارگران بوده و بر اساس قانون کار حقوق آنها به صورت تمام و کمال پرداخت می شود اما عده ای افراد سوجود که در محل کار حاضر نمی شوند با تحریک کارگران به اعتصاب، امنیت، بهداشت و سلامت شهروندان را به خطر انداخته اند، خوشبختانه دستگاه قضایی وارد عمل شده است و از شهرداری انتظار می رود افراد متخلف و غایب در محل کار را به کمیته انضباطی معرفی و غیبت آنها لحاظ شود.

وی تاکید کرد: در اهواز ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه حقوق کارگران رفت و روب می شود در حالی که حقوق آنها با افزایش جدید و به موقع در حال پرداخت است، وضعیت نظافت شهر در منطقه ۳ شرایط خوبی ندارد کارگران باید در طول روز ۷ ساعت و سی دقیقه در محل کار حاضر شوند، در گذشته با توافق با پیمانکار این میزان ساعت به ۵ ساعت رسیده بود اما حقوق کارگران نیز کمتر از میزان واقعی داده می شد که در دوره جدید مدیریت شهری، حق و حقوق کارگران به آنها داده شده و دریافتی انان اساس قانون کار است.

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: امنیت، بهداشت و سلامت جامعه خط قرمز شورای شهر و شهرداری است و هیچگونه مماشاتی با کسانی که از این خط قرمز گذر می کنند، نداریم. از دستگاه قضای انتظار می رود با جدیت موضوع را پیگیری کند و از شهرداری خواسته می شود درصورت عدم بازگشت به کار کارگران در چهارجوب قانون با آنها برخورد شود چرا که شهرداری هیچ گونه کم کاری در خصوص حقوق کارگران انجام نداد و بر خلاف دوره های گذشته حقوق آنها به صورت کامل و در سریع ترین زمان ممکن پرداخت می شود

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=11657

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.