تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

بالاترین میزان حمایتی بیمه در امر مسئولیت و درمان برای کارکنان فولاد خوزستان

  • کد خبر : 4829
  • 10 آبان 1400 - 13:02
بالاترین میزان حمایتی بیمه در امر مسئولیت و درمان برای کارکنان فولاد خوزستان
امید جنوب - محمد‌رضا اقبالی مدیرعامل شرکت بیمه تامین آتیه فراگیر: از بیمه تعاریف متعددی به عمل آمده که براساس ماده یک قانون بیمه مصوب سال 1316، عقد بیمه را این چنین تعریف می‌کند: «بیمه عقدی است که به موجب آن یک طرف تعهد می‌کند در ازاء پرداخت وجه یا وجوهی، از طرف دیگر در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده و یا وجه معینی بپردازد. متعهد را «بیمه‌گر»، طرف تعهد را «بیمه‌گذار»، وجهی را که بیمه‌گذار به بیمه‌گر می‌پردازد، «حق بیمه» و آنچه را که بیمه می‌شود، «موضوع بیمه» می‌نامند. حادثه و مسئولیت دو مقوله‌ای هستند که همواره در طول زندگی همراه افراد هستند. هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند، در طول زندگی شخصی و یا در محل کار دچار حادثه نشده است و هیچ مسئولیتی بر عهده‌اش نیست.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، برای اطمینان خاطر از حمایت در زمان حادثه و یا قبول مسئولیت مالی و حقوقی مهم‌ترین ابزار حمایتی بکارگیری بیمه است. در واقع بیمه به مانند چتر حمایتی افراد را در قبال پیامدهای گوناگون حوادث و مسئولیت‌ عمل می‌کند. بدون بیمه، کسب و کارها امکان گسترش ندارند و زمانی که کسب و کار نتواند گسترش پیدا کند، اشتغال ایجاد نمی‌شود. با حضور صنعت بیمه، زمانی که بنگاه‌های اقتصادی ریسک‌های خود را بیمه می‌کنند، در زمان بروز خسارت سرمایه خود را صرف پرداخت و جبران آن خسارت نکرده و در واقع موتور اقتصادی با همان سرعت در بخش تولید و خدمات در حال حرکت خواهد بود و نقش جبران خسارت را صنعت بیمه تقبل خواهد کرد. بدین ‌صورت بروز یک حادثه باعث توقف تولید و لطمه اقتصادی نمی‌شود. ماهیت شغلی شرکت فولاد خوزستان حادثه‌خیز است. کارکنان در بخش‌های مختلف روزانه با حوادث احتمالی بسیاری مواجه هستند. حوادثی که می‌تواند به صدمه و یا ایجاد مسئولیت برای آنها منجر شود. مقوله‌ی بیمه و موارد حمایتی همواره از دغدغه‌های اصلی مدیران این مجموعه عظیم صنعتی بوده و هست و بر اساس آن، بالاترین میزان حمایتی بیمه در امر مسئولیت و درمانی برای کارکنان در نظر گرفته شده است. به همین بهانه و پاسخ به برخی سوالات همکاران، خبرنگار روابط‌عمومی با محمد‌رضا اقبالی مدیرعامل شرکت بیمه تامین آتیه فراگیر همکلام شده است.

ضرورت تشکیل شرکت بیمه تامین آتیه فراگیر چه بود؟

هدف از تشکیل شرکت بیمه تامین آتیه فراگیر ارائه خدمات بیمه‌های بازرگانی به گروه فولادخوزستان و کارکنان و تشکیل کار گروه خبره و کارآمد در رشته‌های مختلف بیمه‌ای، حذف واسطه‌ها و ارائه خدمات باکیفیت با بهره‌گیری از حداکثر تخفیفات بود. در بخش بیمه افتخار داریم، صدور انواع بیمه: تکمیلی درمان، عمر، حوادث، مسئولیت مدنی کارفرما، آتش‌سوزی، شخص ثالث و بدنه خودرو، باربری صاردات و واردات را برای خانواده‌ی بزرگ فولاد خوزستان و شرکت‌های تابعه انجام می دهیم. این شرکت در اسفند ۱۳۹۵ مجوز فعالیت خود را از شرکت بیمه البرز دریافت و  یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه ای در استان و کشور است. صد درصد سهام شرکت تامین آتیه فراگیر متعلق به شرکت فولاد خوزستان می‌باشد و تک تک همکاران عزیز سهامدار هستند.

مواردی که از سوی بیشتر کارکنان بیمه تامین اجتماعی شرکت مطرح شده است، نارضایتی از خدمات بیمه‌ی تکمیلی طرف قرارداد شرکت است، در این مورد توضیح دهید؟

ایمان راسخ داریم، کارکنان شریف و سخت‌کوش فولاد خوزستان همواره لایق و شایسته بهترین‌ها هستند. به ویژه اینکه موضوع بیمه تکمیلی درمان به علت بیمار‌زایی مشاغل سخت و زیان‌آور، همواره باید مد نظر قرار گیرد. تمام تلاش خود را معطوف کردیم که خدماتی که شایسته همکاران است ارائه شود . نکته قابل اهمیت این است که در انتخاب شرکت بیمه‌گر شرکت بیمه تامین آتیه فراگیر هیچ مسئولیتی ندارد و انتخاب شرکت بیمه‌گر بر اساس فرآیندها و استانداردهای موجود از طریق برگزاری مناقصه و ارزیابی شرکت‌ها، انجام می گیرد. آنچه مهم است این است که مدیریت کلان شرکت و مسئولین برگزاری مناقصه اهمیت بسیاری به نظرات و پیشنهادات انتقادی عزیزان همکار دارند و بدون شک در دوره جدید به این نظرات توجه می‌شود.

مدت زمان انتظار از زمان تحویل تا دریافت هزینه‌های درمان چقدر است؟

بر اساس مفاد قرارداد شرکت بیمه گر موظف شده است، ۱۵ روز پس از تحویل نهایی اسناد نسبت به پرداخت خسارت اقدام نماید. با پذیرش بعضی از اشکالات سیستمی حداکثر شرکت بیمه‌گر موظف است ظرف مدت یک ماه اقدام به پرداخت خسارت کند. از ابتدای خرداد تلاش بسیاری شد که شرکت بیمه‌گر به شرح فوق تعهد خود را اجرا نماید. به همین علت طی اطلاعیه‌ای به همکاران اعلام شد، در صورتی که بیش از یک ماه از تحویل مدارک آنها گذشته و هزینه را دریافت نکردند، به باجه‌ها و یا در نهایت به ستاد مراجعه کنند.

یکی از دغدغه‌های همیشگی کارکنان نحوه خدمات‌دهی پزشکان و مراکز درمانی است. به طوری که برخی از پزشکان هزینه‌های خارج از عرف طلب می‌کنند و برخی از مراکز هم علیرغم طرف قرارداد بودن از ارائه خدمات خودداری می‌کنند، در این مورد هم توضیح دهید؟

متاسفانه در کنار پزشکان و کادر درمانی سخت‌کوش و ایثارگری که جان خود را در شرایط کرونایی کشور فداکارانه در طبق اخلاص گذاشته‌اند همواره مراکزی هستند که صرفا منافع خود را در نظر می‌گیرند. رسالت ما تعیین سیاست برای مراکز بهداشت و درمان کشور نیست. این موضوع دستگاه‌های نظارتی خاص خود را دارد که حتما وظایف خود را دنبال می‌کند. آنچه ما وظیفه داریم این است که شرکت بیمه‌گر را موظف کنیم با مراکز معتبر درمانی قرارداد داشته باشند، که خدمات با کیفیت ارائه نمایند. توصیه ما این است که عزیزان سعی کنند تا آنجا که امکان دارد از  مراکز طرف قرارداد استفاده نمایند. فهرست مراکز طرف قرارداد در سایت شرکت بیمه‌گر است. در این فهرست تمامی مراکز درمانی معتبر در شهرستان اهواز مشخص شده‌اند. ۳۷ آزمایشگاه تخصصی، ۳۶ مطب دندان‌پزشکی، ۱۴ مرکز تصویربرداری و مواردی همچون: عینک‌سازی، فیزیوتراپی، شنوایی‌سنجی و دو درمانگاه تخصصی بخشی از مراکز طرف قرارد داد مستقیم بیمه تکمیلی هستند که همکاران می‌توانند با مراجعه به آنها و ارائه کد ملی تنها فرانشیز مربوطه را پرداخت کنند.  مضاف بر اهواز مراکز طرف قرارداد شرکت بیمه‌گر در سراسر کشور موظف شده است با ارائه کد ملی همکاران را پذیرش نمایند.

از نوع  و مقدار پوشش بیمه‌ی کارکنان بگویید؟

بیمه عمر تا سقف ۲ میلیارد ریال، بیمه حوادث کارکنان شاغل و بازنشسته صندوق فولاد  شاغل تا سقف ۲ میلیارد ریال، بیمه تکمیلی درمان رایگان بستری، جراحی، پاراکلینیک بدون سقف با رعایت تعرفه مصوب، بیمه آتش سوزی منازل کارکنان رایگان مشروط به خرید بیمه ثالث یا بدنه خودرو تا سقف ۳ میلیارد ریال، بیمه مسئولیت مدنی کارفرما تا سقف ۶ و نیم میلیارد ریال، بیمه مسئولیت ورزشی کارکنان، بیمه خودرو شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو خدماتی هستند که افتخار داریم به خانواده‌ی بزرگ فولاد خوزستان ارائه دهیم. به جز دو بیمه‌ی ثالث و بدنه، حق بیمه از سوی شرکت فولاد خوزستان تامین و پرداخت می‌شود و هیچ مبلغی از کارکنان کسر نمی‌شود و از این حیث فولادخوزستان سرآمد همه سازمانها نه تنها در استان بلکه در کشور است. به نمایندگی از همکاران سخت کوش به دلیل توجه ویژه به امور بیمه ای کارکنان، از هیئت مدیره شرکت و مدیر عامل شرکت نهایت تشکر  را  دارم.

یکی از مواردی که در چند وقت اخیر اعلام شده، انجام بیمه شخص ثالث و بدنه به صورت غیرحضوری است در این مورد توضیح دهید؟

با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت کارکنان و با همکاری شرکت‌های کارگزار بیمه، اقدام به انجام بیمه ثالث و بدنه خودرو به صورت غیرحضوری شد. همکاران می‌توانند از طریق دو شماره تلفن همراه ۰۹۰۵۱۹۰۳۹۳ و ۰۹۰۵۸۱۹۰۳۹۴ و بارگذاری مدارک از طریق برنامه واتس‌آپ، بدون مراجعه حضوری، خودرو را بیمه شخص ثالث و بدنه کنند. مضاف اینکه این شرکت هم اکنون امکان صدور بیمه به نمایندگی از شرکت بیمه البرز و تجارت نو را به صورت انتخابی کارکنان دارد.  

و کلام آخر؟

به عهد و پیمان خود با سرافرازان فولادخوزستان همواره افتخار می‌کنیم و هیچ لوح و مدالی را بالاتراز پیشنهادات ارزشمند همکاران با شخصیت، فهیم و ارزشی نمی‌دانیم. بهبود مستمر را در جهت رضایتمندی صد در صد شما در دستور کار قرارخواهیم داد و از خداوند متعال مدد می‌جویم که در خدمت‌رسانی به شما عزیزان همواره سربلند باشیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4829

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.