تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
8

بازدید رییس شورای اسلامی شهر و مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز از خبرگزاری ایرنا و ایسنا

  • کد خبر : 5187
  • 23 آبان 1400 - 9:04
بازدید رییس شورای اسلامی شهر و مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز از خبرگزاری ایرنا و ایسنا
امید جنوب - سیاوش محمودی رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز به همراه امیر آهن جان مدیرکل ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اهواز از خبرگزاری های ایرنا و ایسنا بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، در این دیدار سیاوش محمودی، امید آفرینی و جلب اعتماد عمومی را نیاز کنونی اهواز دانست و افزود: رسانه‌ها نقش تعیین کننده‌ای در امیدآفرینی و بازسازی اعتماد مردم به مدیریت شهری دارند.

وی با بیان اینکه این شورا نه تنها هیچ خط قرمزی و محدودیتی برای ورود و مطالبه‌گری رسانه‌ها ندارد بلکه از آن استقبال نیز می‌کند، گفت: رسانه‌های استان با انجام وظیفه مطالبه‌گری، شناسایی مشکل و ارائه راهکار به مدیریت شهری کمک کنند.

وی با اشاره به قدرت رسانه‌ها برای پیگیری و حل مشکل مردم بیان کرد: شورای اسلامی شهر اهواز به منظور استفاده از ظرفیت رسانه‌های استان در راستای پیگیری و حل مشکلات و موانع به دنبال تشکیل قرارگاه رسانه‌ای است.

محمودی، مطالبه گری و پیگیری مشکل مردم را رسالت مهم رسانه‌ها دانست و افزود: درخواست شورا از رسانه‌ها نه مدح و ثنای شورای شهر، بلکه شناسایی مشکل و ارائه راه حل به مدیران شهری برای گره گشایی از کار مردم است.

وی با بیان اینکه شورا، شورای شهرداری نیست بلکه شورای شهر است، گفت: اعضای شورای شهر اهواز خود را خادم مردم می‌دانند نه وکیل مدافع شهرداری به همین دلیل از رسانه‌ها مطالبه‌گری مشکل مردم را خواستار هستیم.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه این شورا به دنبال اجتناب از حاشیه‌ها است، ادامه داد: مردم از منتخبان خود در شورا خدمت شبانه روزی به دور از حاشیه سازی را خواستار هستند و این شورا نیز در این راستا گام بر می‌دارد.

محمودی ادامه داد: وحدت و انسجام مناسبی میان مجموعه شورای شهر، شهرداری و دستگاه‌های مختلف ایجاد شده است که این همدلی، امیدها برای حل مشکل انباشته شده اهواز را زنده کرده است.

وی گفت: شهرداری با ارایه بیش از ۲۸۰خدمت، نقش مهمی در ایجاد رضایت‌مندی و بازسازی اعتماد میان مردم و نظام دارد به همین دلیل باید همه مجموعه‌های فعال در استان برای موفقیت مدیریت شهری به شهرداری و شورا کمک کنند.

وی با بیان اینکه بررسی نارسایی‌های شهری اهواز به صورت تخصصی در دستور کار این شورا قرار گرفته است، افزود: ششمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز را می‌توان تخصصی ترین دوره شورا در این کلانشهر دانست که هدفی جز خدمت به مردم و حل مشکل آنان ندارند.

محمودی بیان کرد: شورای اسلامی شهر اهواز به دور از حاشیه‌ها و حاشیه‌سازی، به دنبال خدمت به مردم است و در این مدت چند ماهه نیز انسجام، وحدت و همدلی خود را ثابت کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه با اشاره به ویژگی های شهردار این کلانشهر ادامه داد: شهردار منتخب این شورا با داشتن ۱۸سال سابقه مدیریت در شورای شهر و شهرداری اصفهان، دارای شناخت بسیار خوب و عمیق نسبت به شهر، شهرداری و شورای شهر است و این موجب شده تا انسجام و وحدت نظر خوبی میان شورای شهر و شهرداری ایجاد شود.

در این دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خوزستان نیز در این نشست، سیاست های ایرنا را تعامل با دستگاه ها و سازمان ها به منظور پیگیری مطالبه‌ها و حل مشکل مردم دانست و گفت: افتراق میان شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری اهواز با رسانه‌ها در دوره‌های گذشته تنش‌ها و چالش هایی را رقم زده است.

محسن بهاروند، شفاف سازی و بهره گیری مدیریت شهری از ظرفیت رسانه های استان را ضروری دانست و بیان کرد: ورود شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز به مساله شفاف سازی و ارتباط نزدیک با مردم،موجب جلب اعتماد مردم می‌شود.

وی ادامه داد: رسانه‌ها به دنبال کمک به مسوولان استان به منظور توسعه و حل مشکل مردم هستند و ایرنا نیز به عنوان رسانه رسمی نظام این آمادگی را دارد تا ضمن انعکاس عملکرد مدیران شهری اهواز، مطالبه‌ها و چالش های مردم را در قالب گزارش های خبری پیگیری کند.

بهاروند با بیان اینکه مدیران شهری باید رسانه‌ها را در کنار و کمک کار خود و نه رقیب بدانند، گفت: رسانه‌های خوزستان این آمادگی را دارند موانع و مشکل‌های موجود در خوزستان و اهواز را تا رسیدن به حل آنها پیگیری کنند.

در ادامه نیز رییس شورای اسلامی شهر اهواز و مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز از خبرگزاری ایسنا بازدید کردند.

رئیس شورای شهر اهواز در این دیدار نیز با بیان اینکه یکی از مسائل شهرداری این است که منابع محدود اما حجم کار بدون محدودیت است، گفت: رفع مشکل آسفالت خیابان‌های شهر اهواز حداقل به ۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد و اگر در این دوره تنها چاله‌های شهر و بخش‌هایی که حفاری شده را به سرانجام برسانیم، هنر است.

سیاوش محمودی با بیان اینکه شورای شهر اهواز مطالبه‌گر رفع مشکلات مردم است، اظهار کرد: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و پیگیری نقاط مثبت و ایرادات قطعا می‌توانند در خدمت به مردم، بسیار کمک کنند و گره‌گشا باشند.

وی افزود: شورای ششم شهر اهواز به دنبال رفع ایرادات است. این شورا وکیل مدافع شهرداری یا جای دیگر نیست بلکه وکیل مدافع مردم است. شورا به دنبال ایجاد شفافیت در شهرداری است و قطعا از این طریق بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

محمودی با اشاره به مشکلات شهری اهواز، گفت: هدف ما این است که در کوتاه مدت شهر اهواز نظمی پیدا کند. اکنون شهردار اهواز هم در این مانده است که اولویت‌های شهر کدامند؟

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: در حال حاضر به هر چیزی دست می‌زنیم می‌بینیم اولویت شهر است. اولویت‌های شهر، نیاز اساسی مردم است که شامل دفع آب‌های سطحی و فاضلاب اهواز، وضعیت فضای سبز، پارکها، آسفالت، پسماند و پروژه‌های عمرانی نیمه تمام هستند.  

وی افزود: ۵۰ درصد پارک‌های ساحلی بر اثر سیل از بین رفته‌اند که باید احیا شوند. علت اصلی وضعیت آسفالت و چاله‌های خیابان‌های اهواز، وقوع آبگرفتگی‌ها است. قطعا زمانی که در یک منطقه ۷۲ ساعت مانداب داریم این مشکلات رخ می‌دهد.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه همه خیابان‌های اهواز مشکل آسفالت دارند، عنوان کرد: یکی از مسائل شهرداری این است که منابع محدود اما حجم کار بدون محدودیت است؛ در حال حاضر رفع مشکل آسفالت خیابان‌های شهر اهواز حداقل به ۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. اکنون هزینه تامین قیر بسیار افزایش یافته است بنابراین اگر در این دوره تنها چاله‌های شهر و بخش‌هایی که حفاری شده را به سرانجام برسانیم، هنر است.

محمودی افزود: سال گذشته از ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بودجه تنها یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان محقق شده است که یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از این رقم بابت حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری هزینه شده است. در شش ماه نخست امسال نیز ۹۳۰ میلیارد تومان درآمد در شهرداری اهواز داشتیم که ۹۱۳ میلیارد تومان از این رقم بابت حقوق، دستمزد و بیمه پیمانکاران هزینه شده است و تنها ۱۷ میلیارد تومان باقی ماند. آیا می‌توان شهری که از نظر وسعت سومین کلان شهر کشور است را با ۱۷ میلیارد تومان اداره کرد؟

وی با اشاره به تلاش‌ها برای افزایش درآمدزایی، گفت: امیدواریم با افزایش منابع مالی، شهر نفس بکشد تا سپس حوزه سرمایه‌گذاری باز شود و از این طریق، منابع تزریق شود و اتفاقاتی رقم بخورد.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه باید مطالبات شهرداری‌ها پرداخت شود، گفت: خوزستان ۳۰ هزار میلیارد تومان در حوزه آلایندگی طلب دارد که اگر نیمی از این مطالبات را پرداخت کنند، تحول بزرگی در خوزستان ایجاد می‌شود.

وی افزود: منابع موجود نیز باید احیا شوند یعنی برای املاک شهرداری ارزش افزوده ایجاد شود تا از منابع موجود، درآمدزایی داشته باشیم و در این دوره، اتفاقات خوبی در شهر رقم بخورد.

محمودی گفت: امروزه بیشترین اعتصابات در حوزه شهرداری‌ها است زیرا با قانون تجمیع عوارض، دست شهرداری‌ها بسته شد. در حال حاضر تنها شهرداری‌های کلان‌شهرها می‌توانند خود را اداره کنند اما اگر ارزش افزوده به شهردارهای کوچک نرسد، نمی‌توانند کاری کنند بنابراین باید دولت منابع درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها تعریف کند تا توانمند شوند و این گونه دچار بحران‌ها نشوند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5187

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.