تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
6

اولین تور مطالبه گری بسیج رسانه خوزستان برگزار شد

  • کد خبر : 5709
  • 09 آذر 1400 - 11:53
اولین تور مطالبه گری بسیج رسانه خوزستان برگزار شد
امید جنوب - اولین تور مطالبه گری بسیج رسانه خوزستان ویژه مانع زدایی و جهش تولید با حضور رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان و جمعی از اعضای بسیج رسانه استان برگزار شد

کمبود مواد اولیه کارخانه ها را به خواب می برد

به گزارش امید جنوب ، یه نقل از روابط عمومی سازمان بسیج رسانه خوزستان، در بازدید تیم بسیج رسانه خوزستان از کارخانه والفجر کیسه ماهشهر ، مصطفی جوانمردزاده عضو هیئت مدیره و سهامدار این کارخانه گفت : کارخانه در ابتدا به صورت دستی و آماتور با ظرفیت سه هزار و ۲۵۰ تن تا سال ۸۴ فعالیت داشت و پس از آن کامل تعطیل شد تا اینکه سال ۹۶ کارخانه را خریداری کردیم و بعد از بازسازی تجهیزات استارت کار کارخانه در اهواز زده شد.

جوانمرد زاده با اشاره به اینکه مواد اولیه کارخانه های نساجی پلی پروپیلن می باشد گفت : این مواد اولیه در کارخانه های ماهشهر، پتروشیمی مارون، پتروشیمی رجال ، تبریز و شازند اراک تولید می شود اما با این وجود برای تامین مواد اولیه دچار مشکل هستیم.

عضو هیئت مدیره کارخانه والفجر کیسه ماهشهر بیان کرد : طبق نامه ای سال ۹۶ اعلام شد کارخانه هایی که از این تاریخ تاسیس شوند فقط ۳۰ درصد از ظرفیت اسمی به آن ها مواد تعلق می گیرد آن هم با آیتم های خاص و اکنون یک هفته است که ما مواد اولیه نداریم.

جوانمردزاده در ادامه افزود : سال گذشته یک سرمایه در گردش گرفتیم اما باز هم کفاف کار را نمی دهد . و علاوه بر مشکل مالی،  کمبود مواد اولیه ما بخاطر کمبود مواد در کشور است که مقداری از آن باید از طریق واردات تامین شود و مابقی باید از طریق بورس کالا تهیه شود .

عضو هیئت مدیره کارخانه گفت : با وجود اینکه کارخانه در حالت خواب است در حال حاضر ۶۳ نفر بیمه شده داریم که اگر دو خط کار کنند حداقل ۱۲۰ نفر بصورت مستقیم مشغول کار می شوند . اما با مواد اولیه که در اختیار داریم تنها با ۲۵ درصد ظرفیت به مدت یک هفته در ماه کار می کنیم و سه هفته دیگر کارخانه در حالت خواب است .

جوانمردزاده عدم همکاری سازمان ها و ادارات با این کارخانه ، نداشتن زمین و اجاره سنگین ملک را از دیگر مشکلات کارخانه عنوان کرد.

دسترسی به مواد اولیه پتروشیمی های داخلی سخت تر از مواد وارداتی

بازدید دوم تور بسیج رسانه خوزستان از شرکت دانش بنیان پیشگام پلاست اهواز بود که نورآبادی مدیرعامل این شرکت اظهار داشت : مجموعه پیشگام پلاست اهواز از سال ۸۰ تاسیس شده و تنها شرکت دانش بنیان تولیدی در زمینه لوله و اتصالات پی وی سی در ایران است که برای اولین بار محصول در بیت رهبری و خدمت حضرت آقا عرضه شد .

نورآبادی با اشاره به توانمندی های این شرکت گفت : این شرکت دانش بنیان چندین دوره واحد نمونه استاندارد و صنعتی بوده ، بازار کار خاص خود را دارد ، صادرات انجام می دهد و در همه زمینه های فعالیتش توانمند است .

مدیرعامل شرکت پیشگام پلاست اهواز عنوان کرد : تنها مشکل این واحد تولیدی نداشتن مواد مصرفی است که بخش اعظم مواد، تولید پتروشیمی های داخلی است و بخش کوچکی از مواد وارداتی است . با وجود تحریم هایی که وجود دارد مواد افزودنی مان را از کره و آلمان وارد می کنیم اما موادی که از پتروشیمی های داخلی خودمان است نمی توانیم تامین کنیم .

نورآبادی با اشاره به ایجاد مانع از سوی برخی از ادارت و دستگاه ها گفت : سال گذشته تلفن، آب و برق مجموعه به طور کامل قطع شد، با این وجود برای ادامه فعالیت و رفع موانع خط تلفن جدید راه اندازی کردیم، ذخیره آب با تانکر انجام دادیم ، برای حل مسئله برق ژنراتوری به مبلغ حدود یک و نیم میلیارد تومان خریداری کردیم ولی برای راه اندازی آن با اداره برق دچار چالش بودیم و می گفتند نیاز به راه اندازی نیست و مجموعه را خاموش کنیم . اما دیگر نمی توانیم برای تهیه مواد اولیه پتروشیمی راه اندازی کنیم.

وی تصریح کرد : پتروشیمی های کشور در سال حدود ۴۰۰ هزار تن تولید پی وی سی دارند که توسط پتروشیمی های خوزستان تولید می شود ، در صورتی که مصرف کل کشور ۳۷۰ هزار تن است و حدود ۳۰ هزار تن مازاد وجود دارد اما همچنان برای تامین مواداولیه دچار مشکل هستیم .

تولیدات داخلی که جواب پس داده اند اما حمایت نمی شوند

آخرین بازدید تیم بسیج رسانه از مجموعه دانش بنیان بود که محمد صادق دیا حسین از شرکت آب راه صنعت کارون گفت : این مجموعه در زمینه اتوماسیون صنایع انتقال آب مشغول به فعالیت است و کاری که انجام می دهیم برای اولین بار در ایران و سومین بار در جهان اتفاق افتاده است .

دیا حسین اظهار کرد: دریچه های انتقال آب محیط های بیابانی را بدون نیاز به شبکه سراسری برق ، از طریق یک سلول خورشیدی ، دریچه ها را تحت وب و اتوماسیون را تحت کنترل در می آوریم .

وی در ادامه افزود : سیستم هایی که تا الان وجود داشته فقط پایش انجام می دادند و پایش نداشتند و به دلیل مشکلات تکنولوژی ، در جهان این دریچه ها از جنس استیل یا کامپوزیت ساخته می شوند و ما به دلیل اینکه ارزش اقتصادی سرفت نداشته باشند و فرسایش را شاهد نباشیم از کامپوزیت استفاده می کنیم .

دیا حسین با اشاره به این تجهیزات جواب پس داده اند گفت : در شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) سیستم چک را توسط یک سلول خورشیدی و موتور ۱۲ ولت تحت اتوماسیون درآوردیم و الان ۳ سال است که تجهیزات در محیط بیابانی در حال کار کردن هستند اما کوچکترین خرابی نداشته اند و جواب پس داده اند  و اکنون ما به دنبال توسعه کار هستیم.

کارشناس شرکت آب راه صنعت کارون عنوان کرد : یکی  از مشکلاتی که داریم بحث ایستگاه های پمپاژ آبرسانی است و این تجهیزات را به آب و فاضلاب و شهرداری معرفی کردیم تا سیستم اتوماسیون و حفاظت بصورت همزمان انجام شود.

دیاحسین در پایان گفت : شرکت های دانش بنیان به خصوص در خوزستان آن طور که باید توسط مسئولین حمایت نمی شود و قول هایی داده شده اما فقط در حد وعده مانده و عملی نشده اند .

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5709

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.