تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
4
شهردار اهواز:

اولویت، تکمیل طرحهای نیمه کاره در مناطق محروم است

  • کد خبر : 6046
  • 19 آذر 1400 - 22:10
اولویت، تکمیل طرحهای نیمه کاره در مناطق محروم است
امید جنوب-امینی شهردار اهواز روز پنج شنبه ۱۸ آذر در جلسه بررسی مشکلات و موانع پیش روی قرارداد محرومیت زدایی اظهار کرد: این قرارداد قبل از شروع به کار شورا و شهردار منعقد شده لذا ما دخل و تصرفی در آن نداریم.

به گزارش پایگاه خبر امید جنوب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز رضا امینی شهردار اهواز روز پنج شنبه ۱۸ آذر در جلسه بررسی مشکلات و موانع پیش روی قرارداد محرومیت زدایی اظهار کرد: این قرارداد قبل از شروع به کار شورا و شهردار منعقد شده لذا ما دخل و تصرفی در آن نداریم.

وی افزود: پیشنهاد بنده این است که اولویت بندی را به سمت تکمیل کارهای انجام شده به ویژه آسفالت معابر ببریم. بعد از آن باید مصلحت سنجی ریالی شود که آیا ادامه این قرار دارد به نفع سیستم است یا شهرداری می تواند به روش های دیگر این خدمات را ارائه دهد.

وی تصریح کرد: دریافتی قرارگاه در پروژه میدان چمران نیز از همه پیمانکارها بیشتر است ، از طرفی زمین های تهاتر شده به صورت خام به قرارگاه خاتم واگذار شده است.

امینی ادامه داد: اولویت بندی مناطقی که در ادامه قرارداد به آنها پرداخته شود بسیار با اهمیت است که در کلان شهر پرداخت چنین عددی یا الزام انجام آن در توان شهرداری است که بتوانیم آن را در قالب بودجه جلو ببریم، حرکت مقطع به مقطع سبب ایجاد فضای جدیدی در اولویت ها می شود. به طور مثال اگر کارکرد دیگری مانند پارک، فرهنگسرا یا آتش نشانی ایجاد شده بود بیشتر به محرومیت زدایی کمک می کرد.

وی اضافه کرد: اگر پیاده رو سازی و سهم خودیاری در اهواز تعریف شده است، در این قرارداد باید سهم مردم نیز دیده شود زیرا اگر مردم در بخش عمران محله ی خود مشارکت نداشته باشند در حفظ و نگهداری آن نیز رعایت کمتری می کنند.

شهردار اهواز توضیح داد: طرح های نیمه کاره در محله های محروم که انجام شده است و عدم تکمیل آنها سبب از بین رفتن و یا سرقت از تاسیسات شده است را در اولویت قرار دهید زیرا شروع یک طرح جدید هزینه دوباره خواهد بود، لذا چه قرارگاه و چه شهرداری تکمیل این طرح ها را باید در اولویت قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: این دو مورد یعنی آسفالت و پروژه های نیمه تمام محلی در دستورکار قرار گیرد و با بازدید های میدانی پیگیری لازم شود، چرا که چند جبهه کار در بحث محرومیت زدایی باز شده است، در بازدیدها تقاضاهای به حقی صورت می گیرد؛ باید در طرح آسفالت حرکتی صورت گیرد تا میان مردم و شهرداری اعتماد سازی شود و فرصتی برای کارهای بعدی و مشارکت مردم ایجاد شود.

شهردار اهواز ادامه داد: در خصوص مشارکت بخش خصوصی با پیوند زدن دارایی های شهرداری مانند ساختمان ها و پروژه های تجاری به طرح های عمرانی، اگر مناطق با ظرفیت ملکی که دارند پروژه ها را برای شورای عالی تعریف کنند، می توانیم به سرعت بخش خصوصی را درگیر کرده و همزمان از طریق واگذاری سهم شهرداری این طرح ها را در قراردادها ببینیم و با یک کمیسیون سه یا چهارجانبه قرارگاه و یا پیمانکار دیگر، پروژه ها با سرعت بیشتری اجرا شوند.

وی افزود: در صورت نیاز کارگروه ها و کمیته های موقت تشکیل شود و بررسی گردد که کارهای صورت گرفته مثبت بوده است یا خیر و مشخص شود با این زمان بندی و هزینه، ادامه این کار به نفع و صلاح شهر است که در این صورت طی چندماهه آینده جمع بندی صورت گیرد در غیر این صورت اصلاح شود، قرارگاه معمولا ایراد پرداخت نقدی را می گیرد که شهرداری اهواز با افتخار می گوید که در این امر جلو هستیم.

امینی در خصوص توانمند سازی سازمان ها گفت: جلسات شورای سازمان های شهرداری برگزار شده و در ادامه نیز برگزار می شوند، اعتبارات همه ی سازمان ها را افزایش داده ایم با این رویکرد که اگر نیاز به تغییر اساسنامه دارند تا پایان سال این کار را انجام دهند تا بتوانند خارج از شهرداری، شهر، استان و در سطح کشور بتوانند کار بگیرند، تجهیزات و ماشین آلات تهیه کنند و سود آوری داشته باشند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6046

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.