تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6
برای نخستین‌بار و با همكاری یك شركت دانش بنیان ؛

انجام موفق آزمایش میدانی سامانه ایمنی مشبک‌کاری در مناطق نفتخیز جنوب

  • کد خبر : 5824
  • 12 آذر 1400 - 12:24
انجام موفق آزمایش میدانی سامانه ایمنی مشبک‌کاری در مناطق نفتخیز جنوب
امید جنوب - برای نخستین بار آزمایش میدانی ابزار سامانه ایمنی مشبك‌كاری چاه با همكاری یك شركت دانش‌بنیان در شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از اطلاع‌رسانی نفتخیز، معاون مهندسی نفت مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این خبر گفت: این سامانه با کنترل ولتاژ ناشی از امواج مغناطیسی، رادیویی، الکترومغناطیسی و غیره بر روی چاشنی، از انفجارهای ناخواسته و خسارت‌های مالی ناشی از آن به هنگام عملیات مشبک‌کاری چاه‌های نفت و گاز جلوگیری می‌کند و ضریب ایمنی را بالا می‌برد.

دکتر رامین روغنیان افزود: این سامانه طی دو مرحله در یکی از چاه‌های میدان اهواز و یکی از چاه‌های میدان آغاجاری با موفقیت آزمایش شد و برای انجام آن اداره‌های مهندسی بهره‌برداری و مهندسی پتروفیزیک معاونت مهندسی نفت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت‌های بهره‌برداری نفت وگاز کارون و آغاجاری و شرکت بومی و دانش بنیان آریا ایرانیان مشارکت داشتند.

وی با بیان این‌که این سامانه جزو اقلام تحریمی است گفت: این ابزار در مرحله دوم آزمایش بر روی یکی از چاه‌های میدان آغاجاری بهینه سازی و بروزرسانی شد و می‌توان در عملیات‌های مشبک‌کاری از آن استفاده کرد.

دکتر روغنیان خاطرنشان ساخت: عملیات مشبک‌کاری یکی از مهمترین اقدامات مهندسی در تکمیل یک چاه است که با هدف ایجاد ارتباط بین چاه و لایه تولیدی مخزن برای استخراج نفت و گاز انجام می شود و از حساسیت زیادی برخوردار است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5824

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.