تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
5

افزایش ۲ تا سه برابری موارد ابتلا به کرونا در خوزستان

  • کد خبر : 9899
  • 20 فروردین 1401 - 11:52
افزایش ۲ تا سه برابری موارد ابتلا به کرونا در خوزستان
امید جنوب - رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افزایش ۲ تا سه برابری موارد ابتلا به کرونا در استان خوزستان خبر داد و گفت: بعد از تعطیلات نوروزی روند مراجعه و مبتلایان به کرونا در این استان افزایشی شده لذا رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیش از پیش لازم است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا، دکتر محمدحسین سرمست روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در محل استانداری با بیان اینکه در روز ۲۸ اسفندماه حدود ۱۰۰ مورد مثبت کرونایی در استان خوزستان شناسایی شد افزود: در شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۳۸۸ مراجعه کننده به مراکز درمانی خوزستان داشتیم که بیشتر آنها سرپایی درمان شدند.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت از یک هزار و ۱۲۲ نفر تست کرونا گرفته شد و ابتلای ۲۳۴ نفر قطعی اعلام شد که این میزان نسبت به قبل از عید ۲ تا سه برابر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در استان همچنان پایین است گفت: روز گذشته ( جمعه) هشت بیمار کرونایی در مراکز درمانی خوزستان بستری شدند و اکنون ۱۵۷ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۳ نفر در بخش های عادی و ۶۴ نفر در بخش های ویژه بسر می برند همچنین ۱۴ بیمار اینتوبه ای می باشند.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر موارد فوت ناشی از کرونا در خوزستان بین یک تا سه نفر بوده اگرچه در یک روز پنج مورد فوتی نیز ثبت شده است گفت:تعداد مبتلایان به کرونا در خوزستان افزایش بوده و تعداد بستری ها و فوت نیز روند کاهشی داشته است.

سرمست گفت: در حال حاضر روند واکسیناسیون در خوزستان به حداقل رسیده و تغییر چندانی نسبت به قبل مشاهده نشده است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون در خوزستان کمتر از ۹۰ درصد، نوبت دوم کمتر از ۸۰ و نوبت سوم حدود ۳۲ درصد است.

سرمست گفت: مراکز واکسیناسیون در ایام تعطیلات نوروزی در خوزستان فعال بوده و کار نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی در یادمان های شهدا و محل استقرار راهیان نور نیز به خوبی انجام شد.

اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۱۰ شهرستان آبی کرونایی هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9899

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.