تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
6

افزایش ۱۲۰درصدی صادرات کالا به عراق از مرز چذابه

  • کد خبر : 9783
  • 16 فروردین 1401 - 11:18
افزایش ۱۲۰درصدی صادرات کالا به عراق از مرز چذابه
امید جنوب - فرماندار دشت آزادگان گفت: سال گذشته ( ۱۴۰۰) مقدار ۴۳۸ هزار و۶۸۲ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۱۰۶میلیون و ۵۱۰ هزار و ۲۵دلار از طریق بازارچه مرزی چذابه به عراق صادر شد که از نظر ارزش در مقایسه با سال ماقبل آن ۱۲۰درصد و از لحاظ وزنی ۲۶۷درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش امید جنوب ،حمید سیلاوی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: مصالح ساختمانی ، تره بار و میوه ، لوازم خانگی ، لبنیات و آهن آلات از مهمترین اقلام صادراتی به عراق از بازارچه مرزی چذابه بوده است.
به گفته وی در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۱۸هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۴۸میلیون و ۴۶۶هزار و ۵۰۶ دلار از بازارچه مرزی چذابه به عراق صادر شد.
فرماندار دشت آزادگان ابراز امیدواری کرد امسال با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه ، حجم صادرات کالا از بازارچه مرزی چذابه افزایش یابد.

۲ سال اخیر به علت همه گیری ویروس کرونا حجم صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق از مرزهای چذابه و شلمچه روند کاهشی داشته است.
به گزارش ایرنا مرزهای زمینی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز ، شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر و مرز دریایی خرمشهر از تیرماه ۱۳۸۲ برای صادرات کالا به عراق و در مهرماه همان سال برای عزیمت زائران عتبات عالیات به شهرهای مقدس عراق بازگشایی شدند.
استان خوزستان با ۲ استان میسان و بصره عراق مرز مشترک داشته و با این استان ها روابط اقتصادی ، فرهنگی ، آموزشی و تجاری دارد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9783

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.