تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
2
معاون امور دام جهاد کشاورزی استان خبر داد

افزایش ظرفیت تولید مرغ در خوزستان / پیگیری واردات مرغ زنده از استان‌های معین

  • کد خبر : 1173
  • 17 مرداد 1400 - 13:59
افزایش ظرفیت تولید مرغ در خوزستان / پیگیری واردات مرغ زنده از استان‌های معین
امید جنوب - معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به افزایش ظرفیت تولید مرغ در استان گفت: در چهار ماهه سال جاری بالغ بر ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، عبدالامیر نیرومند در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تولید مرغ در خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه در شرایط فصل تابستان و عدم استقبال مناسب مرغداران از پرورش مرغ در این فصل به علت بالا بودن دما و بروز بیماری و تلفات در دوره پرورش قرار داریم و از طرفی نیز ممنوعیت کشوری و سامانه‌ای برای واحدهایی که در دوره قبل، کمتر از ۹۰ درصد از تولید مرغ زنده خود را تحویل کشتارگاه داده‌اند، در نظر گرفته شد؛ با کاهش جوجه‌ریزی مواجه شده بودیم.

وی افزود: با پیگیری‌های مستمر انجام‌شده، تاکنون مجوز جوجه‌ریزی بیش از دو میلیون و ۵۰۰ قطعه از مراکز تولیدی اخذ شده است.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ در خوزستان افزایش یافته است، گفت: ممنوعیت احداث واحدهای تولید مرغ جدید و افزایش ظرفیت واحدهای فعال مرغداری‌های گوشتی فعلی از مرکز اخذ شده است و توان تولید استان خوزستان حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه افزایش یافته است و این روند همچنان ادامه دارد.

نیرومند عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، مجوز فعالیت واحدهای مرغداری موجود که مشکلاتی برای اخذ پروانه داشته‌اند نیز صادر شده است و این واحدها می‌توانند با مراجعه به ادارت جهاد کشاورزی در شهرستان‌های خود نسبت به جوجه‌ریزی اقدام کنند.

وی گفت: برای کمک به تأمین بخشی از نیاز گوشت مرغ خوزستان در حال پیگیری ورود مرغ زنده آماده طبخ از استان‌های معین شامل ایلام، لرستان و بوشهر هستیم.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: نیاز روزانه با توجه به شرایط دیگر اقلام پروتئینی مانند گوشت قرمز و ماهی، تغییر کرده است و نمی‌توان رقم ثابتی برای نیاز روزانه مرغ در بازار استان خوزستان در نظر گرفت.

نیرومند با بیان اینکه میزان جوجه‌ریزی سال ۹۹ بالغ بر ۵۶ میلیون قطعه بوده است، افزود: حدود ۸۲۹ واحد مرغداری فعال با ظرفیتی بالغ بر ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه در استان خوزستان مشغول به فعالیت هستند که در دوره‌های مختلف تولید مرغ قرار دارند. در چهار ماهه سال جاری نیز بالغ بر ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

وی گفت: میزان ورود مرغ آماده طبخ و منجمد از سایر استان‌ها نیز با توجه به شرایط، متغیر است و آمار رسمی آن در اختیار اداره‌کل دام‌پزشکی خوزستان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1173

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.