تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
8
معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز خبر داد

افزایش بیماران بستری و سرپایی در خوزستان / تلاش برای رفع کمبود تخت PICU

  • کد خبر : 8690
  • 02 اسفند 1400 - 11:36
افزایش بیماران بستری و سرپایی در خوزستان / تلاش برای رفع کمبود تخت PICU
امید جنوب_ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کمبود تخت PICU در استان خوزستان و تلاش برای رفع این کمبود خبر داد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۵۱۴ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که یک هزار و ۴۱۰ بیمار مبتلا به کرونا از بین این افراد شناسایی شده‌اند. میزان موارد شناسایی شده نسبت به روز گذشته ۵۳۸ مورد بیشتر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، وی افزود: اکثر بیماران شناسایی شده، سرپایی هستند و تنها ۸۹ نفر از  این بیماران در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همه مراجعه‌کنندگان اعم از سرپایی و بستری نسبت به روز گذشته افزایش یافته‌اند که بیشترین علت این مساله به دلیل تعطیلات آخر هفته، دورهمی‌های خانودگی و مسافرت‌ها است.

وی بیان کرد: در این روز ۱۴ نفر از هم‌استانی‌ها جان باختند؛ گرچه در این آمار نسبت به روز گذشته دو فوتی کمتر داشته‌ایم اما این عدد (۱۴ مورد فوتی) نیز رقمی بالا و غیرقابل قبول است. البته در روز گذشته فوتی‌ها بر اثر کرونا در سطح کشور جهش زیادی داشته و به مرز ۲۴۲ نفر رسیده است.

علوی گفت: این موارد مرگ مربوط به بیمارانی است که دو سه هفته قبل بستری شدند و در ICUها بودند.

وی افزود: اکثر این موارد دارای بیماری زمینه‌ای هستند یا دیر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. همچنین بیشتر این افراد واکسن تزریق نکرده‌اند یا واکسیناسیون ناقصی داشته‌اند بنابراین از هم‌استانی‌ها تقاضا دارم برای تزریق واکسن یا تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند. همچنین در موج‌های قبلی کودکان کمتر به کرونا مبتلا می‌شدند، که در این موج شاهد ابتلای بیشتر در کودکان هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به کمبود تخت PICU تصریح کرد: کمبود تخت PICU در کل کشور وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی اهواز درصدد تکمیل این تخت‌ها است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.