تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
6

افتخاری دیگر در عرصه تولید در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

  • کد خبر : 9328
  • 21 اسفند 1400 - 10:01
افتخاری دیگر در عرصه تولید در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران
امید جنوب - افتخاری دیگر در عرصه تولید در شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران

به گزارش امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی: پروژه توسعه میدان گلخاری که از سال ۱۳۹۵ در دستور کار قرار گرفته بود با تدبیر مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیر جنوب و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به انجام رسید.

مهرداد کاهکش، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اذعان کرد که متناسب با برداشت نفت از مخازن استحصالی، تولید و فشار مخزن کاهش و در بعضی نواحی چاه‌ها با محدودیت تولید، افزایش میزان نمک یا گاز اضافی، مواجه می‌شوند. پس از انجام مطالعات روی مخزن گلخاری و مناسب بودن ظرفیت افزایشی آن سه پروژه تعویض خط لوله نفت خروجی تفکیک گر از ۸ ” به ۱۲” ، نصب سه دستگاه تلمبه HPS و تعویض دستگاه تفکیک کننده گاز از نفت با ظرفیت ۱۸ به ۵۰ ه ب ر مطرح شد. به منظور تسریع در افزایش تولید، ابتدا راهکار جایگزینی لوله‌ ۱۲ ” ، خرید و نصب تلمبه ها در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ با تفکیک گر قدیم، اجرا و عملیات راه اندازی هر دو بخش انجام گرفت.

وی افزود: با عنایت به عدم تفکیک گاز از نفت، پایین بودن ظرفیت تفکیک گر قدیم و ایجاد قفل گازی طول مسیر با آینده نگری افزایش توان تولید در سال ۱۳۹۸، نصب تفکیک گر با ظرفیت  ۵۰ ه ب ر تا اسفند ماه سال جاری پیگیری گردید.

مدیر عامل در پایان گفت: با تلاش تمامی ادارات ذی‌ربط به ویژه مجری محترم طرح های نفت، خطوط لوله جریانی، تفکیک گر جدید، خطوط لوله نفت، خطوط لوله گاز، تجهیزات کنترل فشار، سطح مایع و مایع بیش از حد نصب شد و بررسی های میدانی و بازنگری نهایی تطبیق با مدارک ساخت، انجام گرفت و با یاری خداوند متعال و همت همکاران خستگی ناپذیر پس از عملیات نشت یابی و هوا زدایی، این پروژه راه اندازی و با موفقیت به اتمام رسید.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9328

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.