تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
8
رئیس بنیاد مسکن :

اعتبارات طرح‌های هادی روستایی کشور ۲ برابر شد

  • کد خبر : 9679
  • 10 فروردین 1401 - 16:19
اعتبارات طرح‌های هادی روستایی کشور ۲ برابر شد
امید جنوب ،رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اعتبارات طرح‌های هادی در روستاهای کشور با کمک مجلس بیش از ۲ برابر شده است

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا، اکبر نیکزاد روز چهارشنبه در نشست دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای شهرستان آبادان بدون ذکر مبلغ اختصاص یافته در بودجه امسال برای طرح‌های هادی بیان کرد: اعتبار اختصاص یافته با نظر ویژه رییس‌ جمهور برای اجرای راه و طرح‌های عمرانی روستایی در نظر گرفته شده است و برای مشخص شدن آن نیاز است نشستی با سازمان برنامه بودجه برگزار شود.

وی افزود: با توجه به افزایش اعتبار اختصاص یافته در روستاها باید ۲ برابر بیشتر از پارسال شاهد اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در روستاهای کشور باشیم.

نیکزاد بنیاد مسکن را بازوی دولت در مشکلات و حوادث غیر مترقبه طبیعی دانست و گفت: این بنیاد هم اکنون در ۶ منطقه سیل زده و هشت منطقه سیلزده کشور در حال خدمت رسانی و ساخت یا بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده است که روند اجرایی خوبی دارند.

وی افزود:پنج هزار واحد مسکونی برای آسیب دیدگان سیل در بندر امام خمینی(ره) خوزستان در دست ساخت است و در منطقه زلزله زده اندیکا نیز یکهزار واحد در دست ساخت است. ۲ هزار واحد تعمیری این منطقه نیز قابل تعمیر نیستند و باید تخیریب و نوسازی شوند که نامه‌ای در این زمینه به هیات دولت نوشته شده تا این منازل از نو ساخته شوند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به جانفشانی مردم خوزستان و به ویژه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: نگاه برای برطرف کردن مشکلات مردم منطقه و به ویژه روستاها ویژه است.

وی ادامه داد:با توجه به عبور کاروان‌های راهیان نور از روستاهای شهرستان آبادان به سمت یادمان شهدای عملیات والفجر هشت، برای کاهش حوادث جاده‌ای مسیر کندروی روستایی احداث خواهد شد.

طرح‌های هادی در آبادان متناسب با بافت آنها بازنگری شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادن نیز در این نشست گفت: روستاهای آبادان به صورت خطی هستند و نیاز است طرح‌های هادی در آنها با نظر دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستاها مورد بازنگری قرار گیرد.

احسان عباسپور افزود: متاسفانه مناطقی از چند روستای آبادان نه در محدوده شهر هستند و نه در محدوه روستا که این امر خدمت رسانی به اهالی را دچار مشکل کرده است.

وی خواستار اجرای جاده کندرو در روستاهای منیوحی بخش اروندکنار شد و گفت: هم اکنون روزانه بیش از چهار هزار نفر از اعضای کاروان‌های راهیان نور با خودرو از مسیر این روستاها عبور می‌کنند و برای جلوگیری از حادثه نیاز به ساخت جاده روستایی است.

عباسپور ادامه داد: نیاز است تا سه کیلومتر جاده کندرو روستایی در مسیر ساخته شود تا شاهد حوادث جاده‌ای نباشیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9679

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.