تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
6
مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد

استفاده از ۹۶.۵ درصد گاز مصرفی خوزستان در بخش صنعت

  • کد خبر : 1548
  • 21 مرداد 1400 - 4:24
استفاده از ۹۶.۵ درصد گاز مصرفی خوزستان در بخش صنعت
امید جنوب-مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: در سال ۹۹ بیش از ۲۰ میلیارد مترمکعب در خوزستان گاز مصرف شد که ۹۶.۵ درصد از این میزان مربوط به مصرف بخش صنعت است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، عبدالله ابول‌پور در نشست خبری که امروز (۲۰ مردادماه) به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: بودجه سرمایه‌ای و جاری شرکت گاز خوزستان در سال ۹۹ حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود و در این زمینه جزو نادرترین شرکت‌هایی هستیم که صددرصد بودجه در نظر گرفته شده برای شرکت محقق شده است.

وی افزود: در سال ۹۹ به بیش از ۱۷۴ روستا در خوزستان گازرسانی شد و بالغ بر ۷۵۰ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شد.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با اشاره به روند گازرسانی به بخش صنعت گفت: شرکت گاز خوزستان سومین شرکت مصرف‌کننده گاز کشور است و در سال ۹۹ بیش از ۲۰ میلیارد مترمکعب در خوزستان گاز مصرف شد که ۹۶.۵ درصد از این میزان مربوط به مصرف بخش صنعت است. 

وی ادامه داد: ۸۶ شهر تحت پوشش شرکت گاز خوزستان هستند که به ۸۵ شهر گازرسانی کامل انجام شده است و تنها شهر شهیون در دزفول که یک شهر جدید است را در دستور کار داریم تا گازرسانی به آن کامل شود.  

ابول‌پور افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد از جمعیت خانوارهای روستایی در خوزستان تحت پوشش گاز هستند و مانده پروژه‌های روستایی که عمدتا در بخش مناطق صعب‌العبور قرار دارند نیز در دستور کار است تا نسبت به گازرسانی به آن‌ها اقدام شود. برای امسال ۳۰۰ ایستگاه برنامه‌ریزی شده است تا در بخش روستایی اجرایی کنیم.

وی گفت: از نظر استانداردها، خوزستان از مرز متوسط ۹۵ درصد گازرسانی جمعیت خانوار شهری و روستایی گذشته است. برای باقی‌مانده گازرسانی به مناطق خوزستان نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با اشاره شرایط قطع گاز افزود: در زمستان سال گذشته هیچ قطع گازی در خوزستان نداشتیم و آمادگی تاسیسات بسیار خوب بود و زمستان خوبی گذراندیم. امسال نیز با اقدامات روی شبکه امیدواریم یک زمستان بدون قطعی گاز داشته باشیم.

وی گفت: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی از جمله کمک در سیل و زلزله ها حضوری پر رنگ داشتیم و امیدواریم با انسجام بین دستگاهی بتوانیم این اقدامات را انجام دهیم.

ابول‌پور با اشاره به انفجارهای گاز در بخش خانگی بیان کرد: برای انفجارات بخش خانگی همه تیم‌ها در واحد بهره‌برداری و بهداشت و ایمنی اداره‌کل گاز خوزستان در تلاش هستند تا با همکاری سازمان نظام مهندسی، این گونه حوادث را کاهش دهند.

وی ادامه داد: در حوادث ناشی از گاز برای مشترکان از سال ۹۰ تا تیرماه امسال، ۵۷۹ حادثه در استان خوزستان رخ داد که باعث فوت ۱۸۹ نفر شده است. از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه ۱۱ حادثه داشتیم که ۹ نفر در این حوادث مصدوم و هفت نفر فوت شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان افزود: علت این حوادث، عدم رعایت موارد و پروتکل‌های ایمنی استفاده از گاز از طرف مصرف‌کنندگان گاز طبیعی است. نقطه تحویل گاز به مشترکان، درب خانه‌ها است و صددرصد حوادث به حوزه مشترک مربوط بوده است.

وی گفت: پس از انرژی هسته‌ای، پرمخاطره‌ترین محصول در اختیار بشر گاز است و مصرف‌کنندگان باید با رعایت موارد ایمنی از گاز استفاده کنند تا شاهد حوادث نباشیم.

ابول‌پور بیان کرد: در سال گذشته محدودیت مصرف گاز برای کارخانه‌های سیمان اعلام شد و سپس مازوت و گازوییل را به دست مصرف‌کنندگان صنعتی رساندیم. این مساله در دستور کار وزارت نفت است که در شرایطی که توازن مصرف و تولید دچار خدشه شود، اولویت اول مصرف‌کنندگان خانگی هستند و برای صنایعی که قابلیت استفاده از سوخت دوم را دارند تامین گاز در اولویت دوم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به خشکسالی و اثر آن بر میزان مصرف برق گفت: در زمستان معمولا مشکل کمبود گاز وجود دارد و کمبود برق نیست. در تابستان‌ها گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها تامین می‌شود و مساله‌ای در این زمینه نیست اما در زمستان‌ها گاهی مسائلی در تامین گاز به وجود می‌آید که از طریق سوخت‌های جایگزین، نیاز نیروگاه‌ها تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان عنوان کرد: شیوع کرونا باعث توقف اجرای برخی پروژه‌های گازرسانی شده است و به شدت روی سرعت اجرای پروژه‌ها نیز اثرگذار بوده است. همچنین باعث شده برخی از همکاران ما در بخش‌های مختلف به این ویروس مبتلا شوند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1548

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.