تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5
در بازدید دانشجویان کشاورزی از نیشکر دهخدا مطرح شد؛

استفاده از توان علمی نخبگان و دانشگاه‌ها برای افزایش بهره‌وری صنعت نیشکر

  • کد خبر : 7879
  • 28 دی 1400 - 10:24
استفاده از توان علمی نخبگان و دانشگاه‌ها برای افزایش بهره‌وری صنعت نیشکر
امید جنوب - دانشجویان کارشناسی ارشد رشته آبیاری و زهکشی دانشگاه شهید چمران اهواز از کشت و صنعت نیشکر دهخدا بازدید کردند.

به گزارش امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این بازدید که شنبه (۲۵ دی‌ماه) با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد، دانشجویان ضمن آشنایی با مجموعه نیشکر دهخدا، به بازدید از بخش‌های مختلف این شرکت پرداخته و با فرایند برداشت نیشکر و تولید شکر آشنا شدند.

کارخانه تولید شکر، آزمایشگاه کنترل کیفیت، مزارع نیشکر، بخش تجهیزات مکانیکی و ساخت ادوات کشاورزی از جمله بخش‌هایی بود که مورد بازدید دانشجویان قرار گرفت.

این بازدیدها با هدف تعامل هر چه بیشتر بین صنعت نیشکر و دانشگاه و آشنایی دانشجویان با ظرفیت‌های شرکت توسعه نیشکر در دو حوزه کشاورزی و صنعت و بهره‌گیری از توان علمی دانشگاه برگزار می‌شود.

فرصتی دو طرفه برای دانشگاه و صنعت نیشکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حاشیه این بازدید، بر گسترش ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد و حضور دانشجویان رشته کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز را فرصتی دو طرفه برای رشد و تعالی اهداف دانشگاه و صنعت نیشکر برشمرد.

دکتر عبدعلی ناصری ارتباط صنعت و دانشگاه را مهم دانست و بر استفاده از توان نخبگان و دانشگاه‌ها برای افزایش بهره‌وری تولید تاکید کرد.

استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها در صنعت توسعه نیشکر مورد توجه قرار گرفته است و اخیرا هم در کنار تفاهم‌نامه‌های علمی مختلف، چندین مرکز جوار کارگاهی و مهارت‌آموزی صنعت با حضور اساتید دانشگاهی در واحدهای نیشکری تاسیس شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=7879

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.