تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
10

استاندار خوزستان از تسریع روند بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا خبر داد

  • کد خبر : 4891
  • 12 آبان 1400 - 9:21
استاندار خوزستان از تسریع روند بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا خبر داد
امید جنوب - استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری نشست روز گذشته با حضور مسئولان کشوری در جهت تسریع روند بازسازی اندیکا گفت: در این نشست ضمن ارزیابی خسارت‌هایی که در مناطق زلزله زده به وقوع پیوسته، تصمیمات لازم برای هماهنگی و تسریع در اقدامات برای بازسازی این مناطق اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، صادق خلیلیان  روز سه‌شنبه با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته  به خسارت دیدگان زلزله اندیکا به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر اختصاص ۵۵۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای و عمرانی و ۵۱۲ میلیارد تسهیلات با نرخ سود چهار درصد برای خانوارهای عشایری و روستایی و با سود پنج درصد برای خانوارهای شهری با مدت بازپرداخت ۱۵ ساله، اقدامات لازم برای بازسازی اندیکا در سه محور تعریف شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در محور نخست تحت عنوان اسکان اضطراری و تامین معیشت  بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۳۷۰ چادر برای خانوارها و ۱۲ چادر گروهی برای مدارس از سوی هلال احمر توزیع شده است، همچنین مقرر شد  به  خانوارهایی با جمعیت بیش از ۶ نفر چادر اضافه داده شود و  خانوارهایی که تازه به منطقه بازگشته‌اند نیز تحت پوشش جهت تامین چادر و کمک‌هایی غذایی قرار گیرند.

به گفته استاندار خوزستان ۲ هزار بسته معیشتی و ۲ هزار کیسه آرد نیز در اختیار خانوارهای عشایر  و روستایی قرار خواهد گرفت.

استاندار خوزستان با اشاره به اسکان موقت و احداث جایگاه دام عشایر به عنوان محور دوم اقدامات خاطرنشان کرد:  قرار شد ظرف مدت یک ماه اسکان موقت خانوارها از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شود.

خلیلیان با اشاره به احداث جایگاه دام بیان کرد: طبق موافقتنامه ای با کمک قرارگاه بسیج سازندگی قرار شد یک هزار و ۲۰۰ جایگاه دام ظرف مدت یک ماه احداث شود.

وی با تاکید بر تسریع در جهت اسکان دائم ساکنان مناطق آسیب دیده از زمین لرزه اندیکا با کمک دیگر دستگاه‌ها  بیان کرد: ارزیابی و تشکیل پرونده انجام شده و آواربرداری نیز از هفته گذشته آغاز شده است و مقرر شد بنیاد مستضعفان  تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز بیشتری را ظرف یک هفته به منظور تسریع در آواربرداری، احداث جایگاه‌ها دام، اسکان موقت و دائم به منطقه اعزام کند.

استاندار خوزستان بر تعمیر و بازسازی ۸۴ باب مدرسه توسط سازمان نوسازی مدارس با همکاری بنیاد برکت  تاکید کرد و عنوان کرد: همچنین تصمیم گرفته شد که بیمارستان ۶۴ تخت خوابی اندیکا در ۲ فاز ۳۲ تختخوابی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرایی شود.

وی بر استقرار اکیپ‌های سیار پزشکی در منطقه  توسط هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دیگر تصمیم اتخاذ شده در این نشست اشاره کرد و گفت: تعمییر و بازسازی و احداث ۳۰ خانه بهداشت در شهرستان اندیکا نیز انجام خواهد شد.

خلیلیان با اشاره به اقدامات برنامه ریزی شده در زمینه راه‌های عشایری و روستایی بیان کرد: مقرر گردید که وزارت راه و شهرسازی با همکاری بنیاد مستضعفان اقدامات مربوط به ترمیم و احداث راه‌ها در شهرسیتان اندیکا را انجام دهند.

وی در خصوص تجمیع خانه ها و روستاهای پراکنده  با جمعیت پایین در اندیکا بیان کرد: بنا شد یک طرح جامع در این باره تهیه شود که براساس این طرح اسکان دائم خانه‌های عشایری و روستایی انجام شود.

استاندار خوزستان تامین ۳۰۰ تن علوفه از سوی وزارت جهاد کشاورزی، تامین یک بسته جیره یک ماهه به هر خانوار از سوی هلال احمر، انجام عملیات آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار توسط وزارت نیرو  را از دیگر مصوبات این نشست برشمرد.

وی یادآور شد: بنا بر گزارش بنیاد مسکن تاکنون یک سوم ماشین آلات مورد نیاز به منطقه اعزام  شده و تسریع در اعزام دیگر ماشین آلات مورد نیاز نیز در دست انجام و مصالح مورد نیاز در حال حمل به منطقه اندیکا است.

در این جلسه وزیران کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، استاندار خوزستان، معاون اجرایی رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رییس بنیاد مسکن، رییس جمعیت هلال احمر، رییس سازمان نوسازی مدارس، رییس سازمان بسیج مستضعفین، رییس سازمان بسیج سازندگی، مدیرعامل بنیاد برکت، مدیرعامل بانک ملی ایران، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم، امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم شهرستان اندیکا در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گزارشی از برآورد خسارات ناشی از زلزله در شهرستان های اندیکا و چلگرد ارائه و پس از بحث و بررسی، تصمیماتی در راستای جبران این خسارات و کمک به رفع محرومیت این مناطق اتخاذ شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4891

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.