تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
3

از دست اندرکاران هیئت شبهای بین الحرمین تجلیل شد

  • کد خبر : 2176
  • 03 شهریور 1400 - 19:06
از دست اندرکاران هیئت شبهای بین الحرمین تجلیل شد
امید جنوب - مراسم تجلیل از دست اندرکاران هیئت شب های بین الحرمین در حسینیه شهدا با حضور امینی معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اهواز، سردار خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا، حاج صادق آهنگران مداح اهل بیت، حجت الاسلام و المسلمین نبی زاده رییس سازمان تبلیغات استان، آهن جان مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز، حاتمی رییس سازمان بسیج شهرداری و هیئت رزمندگان اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، در این جلسه ابتدا امینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز با تشریح اقدامات سالهای گذشته در خصوص برگزاری شب‌های بین الحرمین تصریح کرد: الحمدالله با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه مسئولیتی و مدیریتی شهرداری و با همت شورای اسلامی شهر موضوع اجرای مراسم شبهای بین الحرمین یک مسئله مطالبه‌گری از سوی جامعه مردمی ما در شهر اهواز بود که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و تعهداتی که داده شد به صورت دقیق و منظم برگزار شد.

امینی با اشاره به همکاری بین هیئت رزمندگان و شورای فرهنگی شهرداری از ابتدای کار افزود: امسال هم این مراسم در محل همیشگی یادمان بین الحرمین به خوبی و شایستگی که مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفت، برگزار شد.

وی به برگزاری سرود، اجرای تعزیه خوانی و ایراد سخنرانی در طول برنامه اشاره کرد و گفت: با برگزاری این برنامه ها علاوه بر ایجاد انگیزه در مردم و توسعه فضای معنوی بیشتر در سطح شهر شور و شعور مذهبی را هم می توان در بین جوانان تقویت کرد.

در ادامه حاج صادق آهنگران مداح اهل بیت علیهم السلام در ارتباط با این هیئت افزود: هیئت شب های بین الحرمین حدود ۱۴ سال از عمر خود را سپری می‌کند و امسال هم به همت مشتاقان و دلسوزان فرهنگ عاشورا این مراسم که هیئت آن متشکل از هیئت رزمندگان و شورای فرهنگی شهرداری کلانشهر اهواز است، دوباره رونق گرفت.

این مداح اهل بیت ضمن ابراز خرسندی در خصوص مصوب شدن بودجه این مراسم مذهبی گفت: خوشبختانه امروز با تشکیل هیئت امنای شبهای بین الحرمین مقرر شد که این هیئت به عنوان هیئت رسمی ثبت شود و بودجه ای به صورت ثابت برای برگزاری هرساله آن در نظر گرفته شود که با وجود این اتفاقات خوب، انشاالله به زودی شاهد حرکت‌های خوب و ارزشی از طرف این هیئت خواهیم بود.

در پایان سردار خادم سیدالشهدا ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری کلانشهر اهواز و هیات رزمندگان در خصوص برپایی این مراسم افزود: امسال هم مطابق سال‌های گذشته مراسم شبهای بین الحرمین به همت همکاران فرهنگی ما به مدت ۱۲ شب در محل همیشگی خود برگزار شد که با استقبال بی نظیر از سوی مردم قرار مواجه شد که این حرکت یکی از آن معروفاتی است که حضرت اباعبدالله الحسین به خاطر آن به شهادت رسید.
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: برای توسعه و تثبیت این مجموعه بزرگ جلسه ای تشکیل شد و تصمیماتی در خصوص برپایی هرچه باشکوه تر این مراسم در سال‌های بعد گرفته شد.

همچنین در این جلسه برنامه ریزی های مدون و منظمی برای برپایی اربعین سرور و سالار شهیدان نیز صورت گرفت.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2176

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.