تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
8

ازدحام بی سابقه بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز

  • کد خبر : 1730
  • 24 مرداد 1400 - 19:48
ازدحام بی سابقه بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز
امید جنوب - رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز با اشاره به ازدحام مراجعان و بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این بیمارستان گفت: این تعداد مراجعه در طول ۱۸ ماه گذشته بی سابقه است لذا مردم باید کرونا را جدی بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، دکتر محمد آرزومند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تمام تخت های بیمارستان امیرالمومنین شامل ۱۲۰ تخت در اشغال بیماران کرونایی هستند. با توجه به تکمیل ظرفیت بخش ها و ورودی بیش از اندازه به اورژانس، بعضا بیماران ۲ تا سه روز در اورژانس می مانند.

وی به اختصاص هفت بخش این مرکز درمانی به بیماران کرونایی اشاره کرد و افزود: اکنون سه بخش عادی، یک بخش سرپایی، ۲ بخش ویژه و یک بخش اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز درگیر بیماران کرونایی بوده که همگی پر هستند.

افزایش سه برابری بیماران سرپایی در بیمارستان امیرالمومنین اهواز

رییس بیمارستان امیرالمومنین اهواز با بیان اینکه آمار بیماران سرپایی مراجعه کننده به این بیمارستان نسبت به هفته های قبل، سه برابر شده است افزود: اکنون روزانه به طور متوسط ۲۵۰ بیمار به بخش سرپایی بیمارستان مراجعه کرده و داروی رمدیسور دریافت می کنند که این آمار نگران کننده است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت تخت های بیمارستان، بیمارانی که نسبتا از وضعیت بهتری برخوردار هستند به صورت سرپایی و دریافت دارو درمان می سوند در حالی که اکثر این بیماران باید بستری شوند.

آرزومند گفت: اگر وضع به همین شکل ادامه داشته باشد شرایط برای کادر درمان سخت تر می شود لذا نیاز است اقدامی عاجل از سوی دولتمردان در این رابطه انجام شود. اینکه بیمارستان ها مدام ظرفیت خود را افزایش دهند، مشکلی را حل نمی کند.

وی افزود: قطعا پیشگیری خیلی راحت تر از درمان بوده و هزینه آن نیز به مراتب پایین تر است. اگر به بحث پیشگیری بیشتر توجه می شد اینقدر به کادر درمان فشار وارد نمی شد. متاسفانه فقط از سیستم درمانی انتظار داریم که ظرفیت خود را افزایش دهد.

رییس بیمارستان امیرالمومنین اهواز گفت: من شخصا در طول این ۱۸ ماه هیچ وقت این روزها را تجربه نکرده بودم. قطعا اگر ظرفیت بیشتری داشتیم میزان بستری های ما به مراتب بیشتر می شد لذا از مردم تقاضا داریم مراقب سلامتی خود باشند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: پیک جدید بیماری از پیک های قبلی به مراتب قوی تر و قدرت سرایت آن بیشتر است به گونه ای که آمار بیماران افزایشی است. بی شک اگر بیماران سرپایی را جزو بستری ها حساب کنیم آمار بستری های ما خیلی بیشتر خواهد شد.

اکثر افراد بستری در آی سی یو بین سنین ۳۵ تا ۵۵ سال هستند

آرزومند ادامه داد: اکنون اکثر افراد بستری در آی سی یوی این بیمارستان بین سنین ۳۵ تا ۵۵ سال بوده و اکثر بیماران بالای ۶۰ سال در بخش ها بستری هستند که این موضوع نشان دهنده تاثیر واکسیناسیون است.

وی افزود: در حال حاضر تمام ظرفیت بخش آی سی یو بیمارستان امیرالمونین اهواز پر بوده، ضمن اینکه آمار فوتی ها افزایش یافته و به طور میانگین روزانه ۲ فوتی کرونایی داریم.

رییس بیمارستان امیرالمومنین گفت: با وجود اینکه مهمترین مشکل ما کمبود نیروی انسانی است اما خوشبختانه تمام پرسنل شبانه روز به بیماران خدمت رسانی می کنند.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.