تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

ارتباط‌ موثر دانشگاه و جامعه تنها راه برون رفت از مشکلات است

  • کد خبر : 6809
  • 04 دی 1400 - 9:52
ارتباط‌ موثر دانشگاه و جامعه تنها راه برون رفت از مشکلات است
امید جنوب - معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تقویت و برقراری ارتباط موثر دانشگاهیان با لایه‌های مختلف جامعه تنها راه برون‌رفت از مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور است.

به گزارش امید جنوب ، به نقل از مرتضی فرخی جمعه شب در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد با تاکید بر لزوم عزم جدی وزارت علوم برای رفع مشکلات جامعه با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها افزود: از ابتدای فعالیت دولت انقلابی در وزارت علوم، برنامه های مفیدی برای ارتقای سطح کیفی و کمی دانشگاه‌ها و همچنین برقراری ارتباط موثر دانشگاه ها با حوزه و جامعه عملیاتی شده که یکی از مهمترین آنها، ایجاد معاونت فناوری و نوآوری است.

وی ادامه داد: ایجاد سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان)در بحث ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه از دیگر اقدامات موثر در این دولت بود که به دنبال آن مردم عادی، صنعتگران و دانشجویان نیازهای خود را ثبت کردند تا دانشجویان مقطع دکتری و اساتید مجرب راهکارهای لازم برای برون رفت از مشکلات را بررسی کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم رتبه ۱۵ علمی جهان را کسب کرده و رقابت نزدیک با کشور ترکیه دارد اما همواره یکی از دغدغه های اصلی، حضور دانشگاه‌ها در متن جامعه برای حل مسائل و مشکلات است.

وی افزود: اگر رتبه نخست جهان را نیز کسب کنیم ولی تأثیرگذاری لازم را در جامعه نداشته باشیم، کار بیهوده ای کرده‌ایم.

فرخی بیان کرد: حوزه‌های علمیه به مراتب بیشتر از دانشگاه ها جهت رفع معضلات جامعه پیشقدم هستند که این موضوع شایسته تقدیر است؛ حوزه های علمیه در روش‌شناسی علمی تحمل انتقاد دارند و مشکلات مردم را بیشتر می شنوند.

وی با بیان اینکه حوزه‌ها می تواند الگویی برای دانشگاه‌ها باشند، افزود: خوشبختانه رویکرد جدید دولت انقلابی این است که با جدیت وارد مسایل ریز و درشت جامعه شود و برای رفع مشکلات طرح‌های علمی را اجرایی کند.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: سعی بر این است که در کمیته انتصابات، در انتخاب روسای دانشگاه علاوه بر شاخص جوان‌گرایی و تخصص، فرد مورد نظر در تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: شجاعت در تصمیم‌گیری برای ورود به مسایل اجتماعی یکی از شاخص‌های مطرح و مهم در انتخاب روسای دانشگاه ها است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری از روز پنجشنبه وارد خوزستان شد و در جلسات متعددی با استاندار و مسئولان استان برای برقراری ارتباط هرچه بیشتر این وزارتخانه با دستگاه‌های مختلف و شرکت ها حضور پیدا کرد.

وی همچنین در دومین روز از سفر خود به خوزستان با حضور در شهرستان مسجدسلیمان با روسای دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و فرهنگیان لالی، اندیکا و هفتکل دیدار کرد و مسایل و مشکلات آنها را جویا شد.

فرخی همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گزارش کاملی از ابتدای فعالیت دولت انقلابی تاکنون در وزارت علوم جهت ارتقای سطح کیفی و کمی دانشگاه‌های کشور و عملیاتی کردن طرح های موثر برای برقراری ارتباط بیشتر دانشگاه با جامعه ارائه داد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6809

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.