تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7

ادامه عملیات امدادرسانی هلال‌احمر به آسیب دیدگان از زلزله اندیکا

  • کد خبر : 4016
  • 18 مهر 1400 - 10:14
ادامه عملیات امدادرسانی هلال‌احمر  به آسیب دیدگان از زلزله اندیکا
امید جنوب - ادامه عملیات امدادرسانی هلال‌احمر به آسیب دیدگان از زلزله اندیکا

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان؛ دکتر علی خدادادی با اشاره به وقوع زلزله روزهای گذشته در مناطق روستایی و صعب‌العبور شهرستان اندیکا، عنوان کرد: ۲۴ تیم عملیاتی این جمعیت در حال امداد رسانی به آسیب دیدگان ناشی از وقوع این دو زمین لرزه هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان، افزود :۱ هزار و ۵۸۷ نفر تاکنون مورد امدادرسانی قرار گرفته و ۱۹ مصدوم نیز با همکاری تیم‌های اورژانس به مراکز درمانی انتقال و یا به صورت سرپایی مداوا شده اند.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۹۲ خانوار در ۱۴۴ روستا حوزه شهرستان اندیکا تاکنون مورد ارزیابی قرار گرفته و امدادرسانی ها در حال انجام است.

دکتر خدادادی از سختی های دسترسی تیم‌های امدادی به تعدادی از روستاهای کوهستانی زلزله زده به دلیل صعب‌العبور بودن مسیرهای زمینی و حتی نبود شرایط مناسب فرود بالگرد در برخی روستاها سخن گفت و همچنین تاکید کرد: البته این مشکلات نتوانسته است تا کنون مانع ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان ناشی از این زمین لرزه ها گردد ونجاتگران جمعیت هلال احمر با تمام توان در حال ارائه خدمات و توزیع اقلام امدادی مورد نیاز مردم آسیب دیده از جمله چادر، پتو ،موکت ،نایلون پوششی، مواد غذایی شامل( برنج ،حبوبات، کنسروجات، قند و شکر ، چای )اقلام بهداشتی، کلمن ،والور ،ست ظروف و فانوس هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اظهار داشت: با توجه به محرومیت منطقه و شرایط فصلی و آب و هوایی در صدد هستیم با تقویت خانه‌های هلال و جلب حمایت خیرین و سایر مجموعه های حمایتی شرایط مناسب تری را برای خانوارهای آسیب دیده فراهم و تجهیزات گرمایشی تهیه و در اختیار این عزیزان قرار دهیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.