تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

ادامه شرایط خطرناک هوا در هشت شهر خوزستان

  • کد خبر : 9035
  • 14 اسفند 1400 - 10:02
ادامه شرایط خطرناک هوا در هشت شهر خوزستان
امید جنوب - سامانه پایش کیفی هوای کشور از تداوم گرد و غبار در خوزستان خبر داده و وضعیت هوای هشت شهرستان این استان را در شرایط خطرناک اعلام کرده است.

به گزارش امید جنوب ، سامانه پایش کیفی هوای کشور در روز شنبه ساعت ۹، شاخص کیفی هوای اندیمشک ۵۰۰، بهبهان ۵۰۰، دزفول ۵۰۰، رامشیر ۵۰۰، شوشتر ۵۰۰، اهواز ۳۹۲ ، بندر امام ۳۵۱ و ماهشهر ۳۴۳ در شرایط خطرناک گزارش کرده است. در همین زمان شاخص کیفی هوای شادگان ۱۹۳، مسجدسلیمان ۱۸۱، حمیدیه ۱۶۹، سوسنگرد ۱۵۹ در شرایط ناسالم برای تمام گروه ها بوده است.
همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون، در ساعت ۷ امروز را در بهبهان یک هزار و ۳۸۷، اندیمشک ۹۰۳، خرمشهر۱۳۴، اهواز ۴۶۶، ایذه ۴۲۹، بندرامام ۴۹۸،  حمیدیه ۲۸۸، دزفول ۸۸۹، رامشیر ۶۰۳، سوسنگرد ۲۶۹ ، شادگان ۳۴۲، شوش ۴۲۰، شوشتر ۷۱۵، گتوند ۴۱۸ و ماهشهر ۴۴۲ میکروگرم بر مترمکعب اعلام کرده است.
حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.
کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا ساعت کاری ادارات خوزستان را امروز با ۲ ساعت تاخیر اعلام کرده بود. همچنین دقایقی قبل ادارات شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، شوشتر و بهبهان را به علت ماندگاری گرد وغبار تعطیل اعلام کرد.
خوزستان از ۳۰ بهمن تا ۶ اسفند نیز درگیر پدیده گرد و غبار بوده است.
 شاخصی است که برای گزارش روزانه کیفیت هوا به کار می‌رود و نشان می‌دهد که هوای اطراف چقدر تمیز یا آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد.
این شاخص بر اثراتی متمرکز است که افراد ممکن است چند ساعت یا چند روز بعد از تنفس در این هوا با آنها مواجه شوند. 
بر اساس این شاخص، از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

در شرایط هوای ناسالم همه افراد در صورت قرار گرفتن درازمدت در معرض هوای با این شدت آلودگی ممکن است دچار علایم تنفسی شوند. همچنین افراد گروه حساس ممکن است دچار پیامدهای بیشتری شوند. شرایط بسیار ناسالم بیانگر هشدار درباره بروز وضعیت اضطراری بهداشتی است و با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می‌افتد.
شرایط هوای خطرناک نیز نشان‌دهنده وضعیت اضطراری هشدار بهداشتی است و همه افراد ممکن است دچار پیامدهای بهداشتی وخیم شوند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.