تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
6
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر:

احداث اسکله‌های گردشگری بندر خرمشهر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

  • کد خبر : 7489
  • 19 دی 1400 - 9:58
احداث اسکله‌های گردشگری بندر خرمشهر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
امید جنوب - مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: پروژه احداث چهار اسکله‌ گردشگری بندرخرمشهر در رودخانه کارون در راستای توسعه زیر ساخت های گردشگری در این شهرستان تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، نوراله اسعدی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پروژه احداث هشت پست اسکله گردشگری با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال از مسوولیت‌های اجتماعی بندر خرمشهر است که از این تعداد چهار پست اسکله احداث و به بهره  برداری رسیده و چهار اسکله دیگر در دست ساخت است.

وی احداث اسکله‌های گردشگری بندر خرمشهر در رودخانه کارون از نوع پانتون(فلزی) عنوان کرد و گفت: اسکله های گردشگری در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی و تحقق مسولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال اجرا است. 
اسعدی با اشاره به فرآیند عملیات اجرایی این پروژه افزود: شمع کوبی اسکله چهارم در حال انجام است که پس از اتمام شمع کوبی عملیات نصب پانتون‌های فلزی و پل های دسترسی آغاز می‌شود.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر بیان کرد: پانتون‌های فلزی و پل‌های دسترسی اسکه‌های گردشگری پیش از این ساخته شده و در محوطه‌ بندر خرمشهر دپو شده است.
اسعدی در ادامه گفت: با تداوم و تلاش‌ همه جانبه و پیشرفت فیزیکی ایجاد شده پروژه احداث اسکله‌های گردشگری در رودخانه کارون بهمن ماه سال‌جاری افتتاح و آماده بهره برداری است.
بندر خرمشهر  با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پر مصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان  یکی از مهم ترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=7489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.