تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
3
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان:

اجرای ۲ پروژه از طرح‌های پتروپالایش در خوزستان به تصویب رسید

  • کد خبر : 2352
  • 07 شهریور 1400 - 20:50
اجرای ۲ پروژه از طرح‌های پتروپالایش در خوزستان به تصویب رسید
امید جنوب - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از موافقت کمیسیون ماده ۲۱ طرح های غیر کشاورزی استان خوزستان با اجرای ۲ پروژه از طرح‌های پتروپالایش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، فاضل عبیات یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگاران با اشاره به اینکه کمسیون ماده ۲۱ طرح های غیرکشاورزی خوزستان در نیمه دوم مردادماه امسال با احداث سه طرح پتروپالایش موافقت کرده بود گفت: امروز نیز احداث پروژه‌های پتروپالایش در شهرستان های شادگان و دشت آزادگان به تصویب رسید.

وی ادامه‌داد: هرکدام از این پروژه‍‌ها، ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار بشکه فرآورده‌های سوختی را دارند و حجم سرمایه‌گذاری در آنها بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: با احداث این پروژه ها، سه هزار فرصت شغلی پایدار در شهرستان های شادگان و دشت آزادگان ایجاد می‌شود.

عبیات با بیان اینکه تمامی مراحل مرتبط با تایید این طرح‌ها در استان خوزستان طی شده است گفت: این طرح ها در نشست بعدی شورای برنامه‌ریزی نیز به تصویب نهایی خواهند رسید.

وی یادآورشد: استعلام‌های مربوط به اخذ آغاز عملیات اجرایی این ۲ طرح پتروپالایش انجام شده است و علاوه بر اختصاص زمین مورد نیاز، مراحل مربوط به تخصیص خوراک نفتی آنها نیز طی شده است.

پیش از این نیز احداث سه پتروپالایش در شهرستان های رامهرمز، آغاجاری و بهبهان به تصویب کمیسیون ماده ۲۱ طرح های غیرکشاورزی رسیده بود.

پتروپالایشگاه به معنای پالایشگاه نفت است. اما معمولا منظور از واژه پتروپالایشگاه نسل جدیدی از پالایشگاه ها به حساب می آیند که بر یکپارچگی بین مجتمع های پالایش و پتروشیمی تاکید دارند. 

در مجتمع های پتروپالایشگاهی، هدف تنها تولید سوخت از جمله گاز مایع(ال پی جی)، بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره نیست، بلکه در کنار چنین محصولاتی فرآورده های ویژه و خوراک‌های مورد نیاز مجتمع‌های پلیمری و شیمیایی نیز تولید و عرضه می‌شود.

در مجتمع های پتروپالایش، نفت خام به عنوان خوراک وارد واحدهای فرایندی متعددی می‌شود تا ترکیبی از محصولات سوختی و پایه پتروشیمی تولید شود. توجه به توسعه ظرفیت پتروپالایشی

می تواند باعث سودآوری بیشتر (بیش از ۲ برابر) و افزایش توان رقابت در بازار فراورده های نفتی باشد. در سال های اخیر بسیاری از کشورها ساخت پتروپالایشگاه را در دستور کار خود قرار داده‌اند که یکی از دلایل آن سودآوری بالای این مجتمع‌ها است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2352

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.