تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

آماده باش آتش‌نشانی اهواز برای جمع آوری آبهای سطحی

  • کد خبر : 7227
  • 13 دی 1400 - 18:18
آماده باش آتش‌نشانی اهواز برای جمع آوری آبهای سطحی
امید جنوب- رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از آماده باش این سازمان برای رفع آبگرفتگی معابر و جمع آوری آبهای سطحی خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی و اعلام بارندگی از روز قبل ۵۲ نقطه که احتمال آب گرفتی در آنها وجود داشت، شناسایی و نسبت به جمع آوری آبهای سطحی اقدام شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایمنا ابراهیم قنبری اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده با هماهنگی و دستور شهردار اهواز سازمان آتش‌نشانی در طرح ضربتی با جذب ۷۰ خودرو مکنده برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در حالت آماده‌باش قرار دارد، این مکنده‌ها که عمدتاً اجاره‌ای بوده به همراه ۱۰ تانکر آتش‌نشانی ،۱۰ کف کش و دو پمپ به همراه ۱۲۰ نیرو در شیفت شب و ۲۰۰ نیرو در شیفت صبح در حال جمع‌آوری آب‌های سطحی هستند.

وی افزود: طبق پیش‌بینی هواشناسی و اعلام بارندگی از روز قبل ۵۲ نقطه که احتمال آب گرفتی در آنها وجود داشت، شناسایی و با برنامه‌ریزی انجام شده از طریق تانکرهای آتش نشانی در ۲۲ نقطه شهر جمع آوری آب‌های سطحی انجام و نسبت به روان سازی معابر اقدام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: با توجه به اینکه عملیات امداد و نجات نباید با تأخیر انجام شود، یک شیفت در ایستگاههای آتش نشانی حضور داشتند و طی یک فراخوان میان کارکنان آتش‌نشانی ۲۰۰ نیرو به صورت داوطلب در خارج از شیفت کاری خود برای جمع‌آوری آب‌های سطحی اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: حضور نیروهای آتش نشانی در عملیات جمع‌آوری آب‌های سطحی خللی در انجام وظایف ذاتی آتش نشانی ایجاد نکرده است زیرا نیروهایی که در شیفت استراحت خود هستند به صورت داوطلب در عملیات جمع آوری رواناب‌های شرکت می‌کنند.

قنبری تصریح کرد: اصلی‌ترین کار آتش نشانی جمع‌آوری آب‌های سطحی در خیابان یوسفی به عنوان یکی از پرتردد ترین خیابان‌ها بوده که با تلاش کارکنان در همان ساعات اولیه پس از قطع بارندگی انجام شد و پس از آن نسبت به جمع آوری آب‌های سطحی در منطقه شش اهواز اقدام کردیم.

وی توضیح داد: در بارندگی اخیر ایستگاه پمپاژ آب‌های سطحی خیابان ولیعصر (عج) دچار مشکل و سبب تجمع آب در معابر اطراف آن شد که با اعزام ۲۲ تانکر نسبت به جمع‌آوری روان آب‌های خیابان اقدام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تاکید کرد: تمام فرماندهان و معاونان سازمان آتش نشانی و کارکنان آتش‌نشانی اهواز تا تخلیه کامل آب‌های سطحی، روان سازی و ایجاد آسایش شهروندان در محل حضور خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=7227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.