تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

آغاز دور جدید بررسی آثار دوره پارینه‌سنگی در شهرستان لالی

  • کد خبر : 8658
  • 01 اسفند 1400 - 12:28
آغاز دور جدید بررسی آثار دوره پارینه‌سنگی در شهرستان لالی
امید جنوب- معاون میراث ‌فرهنگی خوزستان از شروع دور تازه‌ای از فعالیت‌ها به منظور شناسایی آثار پارینه‌سنگی در لالی خبر داد.

به ‌گزارش پایگاه خبری امید جنوب، احمدرضا حسینی‌بروجنی با اعلام این خبر گفت: از سوی پژوهش‌گاه میراث‌ فرهنگی کشور مجوزهای این دور از تحقیقات به منظور تکمیل مطالعات باستان‌شناسی صادر شده است  و گروهی از کارشناسان به سرپرستی محمدجواد شعاعی به طور تخصصصی دوره پارینه‌سنگی در شهرستان لالی را بررسی می‌کنند.

او افزود: این تحقیقات توسط گروهی هشت نفره در مناطقی از شهرستان لالی مانند غارپبده، قسمت کوهستانی، دشت‌های میان‌کوهی پبده، آرپناه، تنگ بابااحمد و تنگ حَتی از ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده و گروه تحقیقی هم‌اکنون درحال فعالیت در مناطق یاد شده هستند.

معاون میراث ‌فرهنگی خوزستان با یادآوری این موضوع که از سال ۸۸ تاکنون در سه مرحله کاوش‌های باستان‌شناسی در این مناطق صورت گرفته بیان کرد: با توجه به بافت کوهستانی لالی، این منطقه دارای سکونت‌گاه‌ها و محوطه‌هایی باستانی از دوره‌های مختلف تاریخی است که در این میان می‌توان به غار پبده که نمونه‌ای بارز از دوران پارینه‌سنگی و فراپارینه‌سنگی است اشاره کرد؛ این مرحله از کاوش‌ها به منظور بررسی‌های تکمیلی درحال انجام شدن است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.